شناسهٔ خبر: 38391 - سرویس استان‌ها

باقری فرد عنوان کرد:

ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با زمين‌خواری / رفع تصرف ۱۸۰ هزار متر مربع زمین در سال گذشته

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌ المال با اشاره به رفع تصرف ۱۸۰ هزار متر مربع زمین دولتی این منطقه در سال گذشته بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با زمین‌خواری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی‌اداره کل راه وشهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد در جلسه شوراي حفاظت از حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی که در سالن دادگستري لارستان برگزار شد، گفت: با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب و دستور‌العمل ابلاغی معاون قوه قضائيه در خصوص ضرورت پيشگيری از تغيير كاربری و زمين خواري لازم است با  اراده جدي و اهتمام ويژه، در زمینه شناسايی و سند‌دار كردن منابع طبيعی و اراضی ملی  تلاش شود.

وی افزود :  سال گذشته ۱۷۷۳ هکتار اسناد مالکیت رقومی بر روی اراضی ملی و اراضی در محدوده و حریم شهرهای حوزه استحفاظی اخذ شده است.

باقری فرد ادامه داد: ۱۶۳۳ فقره اسناد تک برگ اراضی به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخد شده و همچنین این اداره‌کل ۳۲۰۰ هکتار اسناد مالکیت دفترچه‌ای به‌ منظور جلوگیری از صدور اسناد معارض بر روی اراضی ملی اخذ کرده است .

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از حساسیت‌های موجود در خصوص اراضی ملی و انجام اقدامات پیشگیرانه با هرگونه تخلف عمدی و سهوی و تصرف اراضی ملی در جهت بازپس‌گیری از متصرفان خبر داد.

وی با تأکید بر حفظ و نگهداری اراضی ملی نیز بیان کرد: با توجه به اولویت کاری اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان در برخورد قاطع برای تحقق این امر در برخورد قانونی و مقابله با سودجویان زمین هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی نخواهیم داشت و با احساس مسئولیت و مشارکت مردم و همچنین حمایت مسئولان قضایی و انتظامی در حفظ و نگهداری بیت‌المال تلاش می‌کنیم.

باقری فرد ضمن تشکر از مراجع قضایی و پرسنل نظامی و انتظامی افزود: میزان رفع تصرف از اراضی ملی در سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار متر مربع به ارزش تقریبی حدود ۱۱۳ میلیارد ریال بوده که خوشبختانه تمام این زمین‌ها از سودجویان و زمین‌خواران پس گرفته شده است.