شناسهٔ خبر: 38399 - سرویس استان‌ها

اولين اختتاميه مسكن مهر كشور

استان زنجان پیشرو در بستن پرونده مسکن مهر شد

كليم اله وثوقي مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: : واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در استان تکمیل شده و زنجان به عنوان نخستین استان در کشور جشن اختتامیه مسکن‌ مهر را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي ادارهكل راه و شهر سازي استان زنجان، کلیم ‌اله وثوقی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در استان زنجان تکمیل شده و زنجان به عنوان نخستین استان در کشور جشن واگذاری و اختتامیه مسکن‌ مهر را برگزار می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تعداد تعهدات راه و شهرسازی در مسکن مهر برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را ۲۸ هزار و ۲۷ واحد برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۱ درصد  در قالب تعاونی‌های ۹۹ ساله، ۵۹ درصد خودمالکی و باقی در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ با تصویب نمایندگان ویژه رئیس جمهور واگذاری مسکن گروهی به صورت ۴ یا ۵ نفره اجرایی شد، به ارائه گزارش تفکیکی از مسکن‌های ساخته شده در شهرهای مختلف استان زنجان پرداخت وافزود: شهر زنجان با ۲۱ هزار و ۹۵۶ واحد مسکن مهر که شامل ۷۸ درصد مجموع مسکن‌ مهر استان است، بیشترین تعداد واحدها را دارد.

وثوقی عنوان کرد:  مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک مالي دولت، ۲۷.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و۶۹۱ میلیارد تومان نیز تسهیلات بلند مدت کم‌بهره به این پروژه‌ها تعلق گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان اضافه کرد: نزدیک به ۴۳ درصد پروژه مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل و تحويل شده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات رفاهی و زیرساخت‌های روبنایی برای پروژه مسکن مهر پیش‌بینی شده، ادامه داد: در این زمینه ۱۱ باب مسجد در مساکن مهر، دو باب مدرسه مشارکتی با پيمانكار و سه باب مدرسه مشارکتی با نوسازی مدارس نیز در دست اقدام  است و سه باب کلانتری با مشارکت اداره راه و شهرسازی احداث شده است.

وثوقی گفت: هفته آتی ۲۴۳۸ واحد از مسکن‌های مهر باقي مانده به متقاضیان تحویل داده می‌شود تا پرونده مسکن مهر در زنجان به عنوان نخستین استان کشور بسته شود.