شناسهٔ خبر: 38452 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان انجام شد:

آغاز بهره‌برداری از مجتمع بین‌راهی آبشار لوه در گالیکش استان گلستان

مهدی میقانی بهره‌برداری از فاز یک مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی آبشار لوه با حضور میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، بنی کریمی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان گلستان و فرماندار شهرستان گالیکش در کیلومتر ۱۸ سه‌راهی کلاله– تنگراه در حوزه شهرستان گالیکش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، مهدی میقانی در آیین بهره‌برداری از این مجتمع در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل، توضیح داد: ساخت این مجتمع در دو فاز و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، فاز یک این مجتمع شامل جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، خدمات خودرویی، هایپر مارکت، پارکینگ و ... است که با هزینه کردی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

میقانی، مساحت عرصه مجتمع را حدود ۲ هکتار و میزان اشتغال‌زایی آن را در دو فاز یک و دو، ۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: فاز دو مجتمع شامل رستوران و اقامتی می‌شود که بناست در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ضمن صدور موافقت اصولی مجتمع، رمپ ورود و خروج، خط‌کشی و نصب تابلوهای راهنمای مجتمع را در مسیر اصلی با اعتبار مجموعاً دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام داده است.

میقانی اظهار کرد که با بهره‌برداری از این مجتمع، شمار مجتمع‌های بین‌راهی استان به ۱۵ مجتمع رسیده است.

به گفته میقانی، ۹ مجتمع دیگر در استان در حال ساخت است و ۱۱ مجتمع دیگر هم در مرحله اخذ استعلام قرار دارند.