شناسهٔ خبر: 38458 - سرویس استان‌ها

در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی انجام شد:

آغاز عملیات ساخت خانه‌های مقاوم و مستحکم در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

ساخت و ساز عملیات ساخت خانه‌های مقاوم و استاندارد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله‌زده استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، با توجه به اتمام عملیات آواربرداری در روستاهای دو قلعه براشک، الغور و چند روستای دیگر از توابع شهر سفید سنگ شهرستان فریمان، از مناطق زلزله‌زده استان؛ عملیات ساخت واحدهای مسکونی استاندارد و مقاوم در برابر زمین‌لرزه در این مناطق آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، آواربرداری از بناهای تخریب‌شده، طی یک ماه گذشته با سرعت و تلاش تمام نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیروهای جهادی و مردمی در حال اجرا بود که البته با وجود چند پس‌لرزه شدید و تخریب مجدد برخی واحدهای آسیب‌دیده، کار با کمی تأخیر به اتمام رسید.

با اتمام عملیات آواربرداری و ارائه تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه به زلزله‌زدگان، عملیات ساخت واحدهای جدید با فن‌آوری‌های مدرن ضد زلزله و حداکثر ایمنی و استحکام، با نظارت دقیق و کامل مهندسان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و تاکنون ساخت خانه بهداشت روستای دو قلعه براشک و چند واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.