شناسهٔ خبر: 38468 - سرویس استان‌ها

همزمان با هفته جهانی ایمنی راه انجام شد:

اختتامیه طرح ایمن‌سازی مدارس خراسان شمالی/ تقدیر از برترین‌های طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های خراسان شمالی

علی اصغر بدیعی مقدم همزمان با آغاز هفته جهانی ایمنی راه اختتامیه طرح ایمن‌سازی مدارس با حضور مقامات استانداری و مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از معلمین و دانش آموزان برگزار شد، این در حالیست که رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از معرفی و تقدیر برترین‌های طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، در این مراسم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان امسال با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

 علی‌اصغر بدیعی مقدم در آیین اختتامیه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده استان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری، ۱۵ باب آموزشگاه در حاشیه جاده‌های استان در برنامه‌های ایمن‌سازی فیزیکی قرار گرفت که اقدامات انجام شده در این زمینه، فرارتر از هدف‌گذاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۲۲ باب آموزشگاه استان زیر پوشش طرح ایمن‌سازی فیزیکی قرار گرفته است.

وی افزود: امسال اجرای برنامه‌های مربوط به ایمن‌سازی آموزشی در ۲۵ باب آموزشگاه حاشیه جاده‌های استان در برنامه قرار گفته بود که ۲۸ آموزشگاه زیر پوشش طرح‌های ایمن‌سازی آموزشی قرار گرفت.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در سال تحصیلی گذشته ایمن‌سازی فیزیکی در ۲۰ باب آموزشگاه و ایمن‌سازی آموزشی در ۲۵ باب آموزشگاه پیگیری شده بود.

بدیعی مقدم با تأکید بر اینکه ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان امسال با جدیت بیشتری انجام می‌شود، اظهار کرد: تعداد زیادی از مدارس روستایی استان در حاشیه جاده‌ها هستند و دانش آموزان به ناچار به عبور عرضی از جاده هستند که این ترددها آنان را در معرض خطر قرار داده است.

وی گفت: وضعیت محیط اطراف جاده، سرعت بالای خودروهای عبوری، حجم بالای ترافیک و ناآشنا بودن رانندگان از شرایط و محدودیت‌های منطقه، کمبود علائم ترافیکی در برخی مسیرها ایجاب می‌کند که دانش آموزان با الزامات تردد از عرضه جاده آشنا شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد: برای ارتقای ایمنی ترددهای عرضی از جاده، طرح ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه جاده در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گفته وی در مجموع طرح ایمن‌سازی مدارس در ۵۱ آموزشگاه حاشیه جاده و طرح ایمن‌سازی آموزشی در ۷۳ آموزشگاه حاشیه جاده استان اجرا شده است.

همچنین حامد معروف رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در مراسم اختتامیه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه ۱۰ نفر از مجریان طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده شامل مدیران و معلمان، به عنوان برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: پنج نفر از دانش آموزان نیز که در آزمون نهایی بهترین نتیجه را به دست آورده بودند به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: ۸۴ نفر از دانش آموزان ۲۸ مدرسه در آزمون مربوط به ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده شرکت کردند که از این میان، پنج نفر برگزیده انتخاب شدند.

به گفته وی سال تحصیلی جاری ۲۲ باب آموزشگاه زیر پوشش طرح ایمن‌سازی فیزیکی و ۲۸ آموزشگاه زیر پوشش طرح ایمن‌سازی آموزشی قرار گرفته است.