شناسهٔ خبر: 38492 - سرویس بنادر و دریانوردی

عفیفی‌پور خبر داد:

حمایت سازمان بنادر از ایجاد هنرستان‌های دریایی/ استقبال از نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در بندر شهید‌رجایی

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: شرکت‌های دانش بنیان می توانند با حضور در بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی، نقش آفرینی موثری در پیشرفت آن داشته باشند و از حمایت سازمان بنادر از ایجاد هنرستان‌های دریایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در نشست مشترک با مسؤولان دانشگاه پیام نور استان هرمزگان که در بندر شهید رجایی برگزار شد، به ظرفیت‌های علمی و فنی سازمان بنادر اشاره کرد و اظهار داشت: ایران یک کشور دریایی است و با تلاش‌های صورت گرفته توسط این سازمان و انعقاد تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش، امسال مباحث دریایی در کتاب های درسی سطوح مختلف تحصیلات گنجانده شد.

وی افزود: همچنین در زمینه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت هم بر اساس استانداردهای بین‌المللی، دستورالعمل هایی تدوین شده که آزمون های شایستگی بر مبنای آن انجام می شود.

عفیفی پور با اشاره به فعالیت حدود ۱۴ هزار نفر در مجتمع بندری شهید رجایی، خاطرنشان کرد: بخش عمده این افراد در حوزه های عملیاتی و بخش دیگری نیز در حوزه مدیریتی و ستادی فعالیت می کنند که هر بخش نیازهای آموزشی خاص خود را دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حمایت سازمان بنادر از ایجاد هنرستان‌های دریایی را یادآور شد و در ادامه با بیان اینکه در بندر شهید رجایی نیروهای انسانی تحصیلکرده و توانمندی وجود دارد، افزود: برای پشتیبانی از دانشگاه ها در بحث تامین اساتید، بهره مندی از فضاهای آزمایشگاهی، همکاری برای حمایت از پایان نامه های دانشجویی و دوره های کارورزی آمادگی وجود دارد.

وی تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در بخش های مختلف بندر شهید رجایی و حوزه های دریایی، نقش آفرینی موثری در پیشرفت آن با تکیه بر دانش بومی و متخصصان داخلی داشته باشند.

دکتر "عبدالکریم قائدی" سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان نیز طی اظهاراتی از برنامه های این دانشگاه برای همکاری و تعامل بیشتر با صنایع دریایی استان سخن گفت.

وی به تشریح ظرفیت ها و توانمندی های استان هرمزگان در حوزه دریایی پرداخت و با اشاره به برنامه های دانشگاه پیام نور برای حضور بیشتر در این بخش گفت: دانشگاه های نسل سوم در جوار صنایع استقرار می یابند تا ارتباط تنگاتنگی بین آنها شکل بگیرد و حلقه های مفقوده بین این دو بخش مرتفع شود.