شناسهٔ خبر: 38507 - سرویس استان‌ها

طی دو سال گذشته صورت گرفت:

رفع تصرف ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های سبزوار و جغتای خراسان رضوی

رفع تصرف سرپرست اداره راه و شهرسازی سبزوار از رفع تصرف ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان و شهرستان جغتای طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حبیب مسکنی با اعلام این خبر افزود: با توجه به منویات و فرمایشات مقاوم معظم رهبری درباره حفاظت از بیت‌المال و علی‌الخصوص توجه به اراضی ملی که منابع طبیعی و بزرگ‌ترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند، اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار، همگام با سایر دستگاه‌های مرتبط اقداماتی را در راستای صیانت از اراضی ملی و رفع تصرف اراضی متصرفه، انجام داده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۴ با هدف حفاظت و صیانت از اراضی ملی، واحد گشت یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار به طور مستمر در حال گشت‌زنی در اراضی ملی و دولتی شهرستان است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار از تشکیل بیش از ۱۶۰ پرونده در حوزه تصرف اراضی و زمین‌خواری طی دو سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در حال رسیدگی است و احکام تعداد زیادی از آن‌ها صادر شده است و یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان سبزوار، تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تعدی و تجاوز افراد سودجو و فرصت‌طلب به کار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه شهرستان سبزوار در جلوگیری و رفع تصرف اراضی ملی در سطح استان خراسان رضوی پس از مشهد مقدس، برترین شهرستان استان است، افزود: طی دو سال گذشته در این شهرستان گزارش تصرف بیش از ۱۳۸ هکتار از اراضی ملی اعلام و پرونده‌های لازم برای این موارد تشکیل شد و با پیگیری‌های به عمل آمده بیش از ۱۲۵ هکتار از این اراضی رفع تصرف شد که از این مقدار، برای حدود ۱۰.۵ هکتار از اراضی تصرف شده، حکم قلع بنا صادر شده است.

مسکنی از رفع تصرف بیش از ۵۴.۵ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در شهرستان جغتای خبر داد و بیان کرد: برای تمامی این اراضی حکم رفع تصرف و خلعید صادر شده و همچنین برای ۲۶.۵ هکتار از این اراضی احکام جداگانه در راستای قلع و قمع بنا صادر شده است.