شناسهٔ خبر: 38595 - سرویس بنادر و دریانوردی

عفیفی‌پور اعلام‌کرد:

رونمایی از یک پروژه فناورانه در بندر شهید رجایی/ طراحی و راه‌اندازی ترانستینر هوشمند توسط متخصصان داخلی

تجهیزات بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای یک پروژه فناورانه در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور، ترانستینر هوشمند توسط متخصصان ایرانی طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در این رابطه اظهار داشت: مفتخريم در سالی که به عنوان "اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال" نامگذاری شده است، يكي از فناوارانه ترين پروژه های كشور را رونمايي كنيم. پروژه ای كه موفقيت آن، راه را برای انجام كارهای مشابه، در زمينه تجهيزات استراتژیک بندری مانند ترانستينرها و گنتري كرين‌ها هموار كرده است.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیان در رقم خوردن این موفقیت، ادامه داد: در اين پروژه با تكيه بر دانش بومی و توان نيروهای متخصص فارغ التحصيل دانشگاه‌های تراز اول ایران همچون صنعتی شريف، اميركبير و خواجه نصير، سيستم DC ترانستينر فرسوده سامسونگ شش با طراحي جديد به سيستم AC تبديل شد .

به گفته عفیفی‌پور، در اين پروژه تمامی قسمت‌هاي الكتريكی ترانستینر تغيير كرده و حتي قسمت‌هايی از سازه دستگاه نظير اتاق برق، جك ها، تابلو برق‌ها و سپرها نيز طراحي و ساخته شده است.

وی اورهال، رنگ آميزي، تغيير سيستمDCبه AC و طراحي سامانه پردازشي هوشمند PLC براي اولين بار در ايران را به عنوان مهم ترین اقدامات این پروژه دانست و تصریح کرد: سامانه پردازنده دستگاه سيستمي كاملاً جامع، كاربرپسند و تصويري است که كار با دستگاه را براي اپراتور و نيروي فني آسان و راحت مي كند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: پيش از اين، نرم افزار پردازشي هوشمند PLC ترانسینرها در ایران از سازنده هاي بزرگ تجهيزات بندري خارجی خريداري مي شد كه در اين پروژه با همت تيم طراح ایرانی، برنامه نويسي این نرم افزار ظرف مدت چهار ماه با موفقيت اجرا شد.

عفیفی پور اضافه‌کرد: سامانه پردازشي علاوه بر مديريت هوشمند دستگاه، بازخوردهای كاملي از تمامی قطعات دستگاه نظير ترمزها، كنتاكتورها، كنترل فازها، فيوزها، بركرها، درايوها، موتورها، فن‌ها، سيستم هاي ايمني و غيره ارایه می دهد تا آسيب‌هاي ناخواسته احتمالي دستگاه به صفر برسد.

لازم به ذکر است، ترانستینر از جمله دستگاه‌‌هاى پيشرفته و تجهیزات استراتژیک در بنادر محسوب می شود که جابه‌جایي، صفافى و بارگيرى کانتينر به کاميون‌ها در  پايانه هاي کانتينر به‌وسيله آنها انجام مى‌شود.