شناسهٔ خبر: 38611 - سرویس استان‌ها

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح ساماندهی روستای کمب چابهار

عبدالباسط بلوچی مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی ایرانشهر از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح ساماندهی اراضی دولتی روستای کمب چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان، عبدالباسط بلوچی مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی این اداره کل گفت: طبق مجوز سازمان ملی زمین و مسکن و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و همکاری مجموعه فرمانداری، شورای روستای کمب و دهیاری روستا، فرآیند عملی اجرای طرح ساماندهی اراضی دولتی روستای کمب شهر چابهار با هدف حل معضل حاشیه‌نشینی این شهر، در اواسط سال گذشته آغاز شد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به وسعت بیش از ۴۰۰ هکتاری روستای کمب و شناسایی آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین روستاهای دارای سکونت‌گاه غیررسمی در کشور که ساخت‌وسازها، غیرمجاز کاملاً بر خلاف ضوابط طرح هادی مصوب روستا، ضمن استفاده از توان کارگزار واجد شرایط و باتجربه بخش خصوصی جهت تسریع در انجام طرح؛ در مرحله اول می‌بایست برداشت دقیق وضعیت موجود کل روستا و تطبیق آن با طرح هادی مصوب روستا صورت می‌گرفت و متعاقباً ملک هر یک از متقاضیان شناسایی، برداشت فنی و نقشه کاداستر آن تهیه تا در ادامه امکان اقدام و در نهایت اعطای سند مالکیت به متقاضی صورت گیرد.

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای طرح ساماندهی توسط کارگزار مربوطه محدوده روستای کمب به ۸ محله تقسیم و تاکنون ۴۵۷۰ ملک شناسایی و موقعیت جغرافیایی آن‌ها مشخص و همچنین اطلاعات ۴۸۳۷ خانوار ساکن در محدوده روستا جمع‌آوری و از این تعداد ۳۷۱۹ خانوار، واجد شرایط تشخیص داده شده و نسبت به تشکیل پرونده برای آن‌ها اقدام شده است.

عبدالباسط بلوچی گفت: هدف نهایی اجرای طرح ساماندهی؛ اعطای حق مالکیت به افراد واجد شرایط و همزمان آزادسازی معابر و کاربری عمومی و ارائه خدمات شهری آب، برق، تلفن به خانوارهای ساکن در آن محدوده است.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اجرای کامل طرح ساماندهی اراضی این روستا اقدامی مهم در راستای حل مشکلات ساکنین و پدیده حاشیه‌نشینی چابهار از یک طرف و از سوی دیگر حفظ و حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت‌المال است.

این مسئول در خاتمه از اهالی روستای کمب درخواست کرد: تا همکاری مستمر به منظور اجرای کامل و دقیق طرح ساماندهی اراضی با کارگزار و مسئولین راه و شهرسازی داشته باشند.