شناسهٔ خبر: 38637 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری هرمزگان تاکید کرد:

تصویب طرح ویژه برای شهر تاریخی بندرکنگ

ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ضرورت طرح ویژه را برای شهر تاریخی بندرکنگ مصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم گورانی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: شهرکنگ با داشتن محدوده تاریخی با وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار و غنای فرهنگی و تاریخی ویژه و آثار متعدد تاریخی با معماری سنتی و شاخص‌های بومی از ظرفیت مناسبی به منظور مطالعه به صورت طرح ویژه با محوریت فرهنگی و تاریخی برخوردار است. بنابراین با توجه به اتمام افق طرح جامع و تفصیلی این شهر و ظرفیت‌های بالقوه آن در زمینه شهرسازی و معماری تاریخی و فرهنگی به منظور تحقق‌بخشی به اهداف توسعه شهر با عملکرد تاریخی، مطالعه بازنگری طرح تفصیلی این شهر در قالب طرح ویژه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیشنهاد و تصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با قابلیت ویژه فرهنگی، تاریخی و گردشگری دارای این پتانسیل است که بتوان برای آن طرح ویژه‌ای تهیه کرد که هم ضوابط و مقررات شهرسازی در آن دیده شود و هم بر غنای فرهنگی و تاریخی آن بیافزاید.  

گورانی افزود: شهرهای دیگر استان در دستورکار ضرورت این طرح قرار خواهد گرفت.