شناسهٔ خبر: 38772 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد:

عملیاتی شدن پروژه آزادراه نطنز – انار در آینده‌ای نزدیک

جلسه پروژه آزادراه نطنز - انار به طول ۴۸۳ کیلومتر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های راهسازی استان یزد است که به تصویب رسیده و به زودی در دو قطعه اردکان- مهریز و مهریز- انار عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، با حضور مدیرکل و مدیران و کارشناسان حوزه راهسازی و شهرسازی این اداره کل و همچنین نماینده شرکت ساخت و زیربناهای کشور در استان موارد و مسائل و موارد فنی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت به نقشی که این پروژه عظیم در استان دارد پرداخت و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اداره کل راه و شهرسازی در خصوص اجرای این پروژه داشته است، امروز با نشستی که با حضور مشاور و مجری بخش خصوصی در یزد داشتیم موارد فنی این پروژه را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس شورای حمل و نقل استان در ادامه افزود: در این نشست تخصصی همه جوانب فنی این پروژه مورد ارزیابی قرار گرفت و پیشنهاد شد که با توجه به موقعیت مناطقی که در طول محور قرار دارند و امکان توپوگرافی موجود حتی‌المقدور این آزادراه به مراکز جمعیتی، نزدیک‌تر باشد تا به نوعی کانون‌های جمعیتی طول مسیر از مزایای این محور نیز بهره‌مند شوند و درنتیجه موجبات ارتقاء سطح اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این مناطق نیز فراهم گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد اجرایی شدن این پروژه عظیم راهسازی در استان خواهیم بود و با اجرای این محور مهم، جدایی از اثرات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری که برای استان دارد موجبات افزایش سطح کیفی جاده‌ها و درنتیجه کاهش حوادث جاده‌ای را در بر خواهد داشت.