شناسهٔ خبر: 38869 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

ثبت بیش از هشت میلیون تردد در محورهای مواصلاتی زنجان طی اردیبهشت ماه

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه در اردیبهشت ماه امسال تعداد هشت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۰۴ تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی استان ثبت شده ‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری استان با اعلام این خبر افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۴۸۴ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه بیست و یکم کشور را دارا ست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان- قزوین (خروجی استان) با ۴۳۶ هزار و ۶۱۸ تردد و محور ابهر- خرمدره با ۳۸۹ هزار و ۶۱۷  تردد و کمترین تردد در محور گرماب- زرینه‌رود  با ۱۷۴ هزار و ۴۲۵  جابه‌جایی بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است که برابر با تردد بیش از دو میلیون  وسیله نقلیه سنگین است.

دست‌نشان با بیان اینکه استان زنجان در رتبه هفتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد، گفت: میانگین كاركرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۰۵ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده که میانگین كشوری این نرخ در این مدت ۳۴۵ وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۱ را در كشور دارا ست که بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۶۳۶ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورگرماب – زرینه رود با ۲۳ تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان یادآورشد: با توجه به آمار موجود، تعداد جابه‌جایی در آزادراه‌های استان زنجان درمجموع سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۴۶ تردد است که حدود ۴۶ درصد جابه‌جایی در کل محورها را شامل می‌شود.