شناسهٔ خبر: 38935 - سرویس بنادر و دریانوردی

در مجتمع بندری امام خمینی صورت گرفت:

واگذاری پایانه شماره یک غلات مجتمع بندری امام خمینی به بخش خصوصی

بندر امام خمینی مدیریت عملیاتی پایانه غلات شماره یک مجتمع بندری امام خمینی (ره) و تعمیر و نگهداری تجهیزات استراتژیک آن با برگزاری مزایده و طی تشریفات قانونی، در قالب قرارداد سه‌ساله به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سعدالله عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، با اعلام این خبر گفت: در جریان این مزایده، ضمن رعایت تمام جوانب قانونی مرتبط، شرکت نظم آفرینان صنعت سهند موفق شد امور راهبری، نگهداری و تعمیر پایانه شماره یک غلات این مجتمع بزرگ بندری را بر عهده بگیرد.

عبداللهی در ادامه افزود: این پایانه اختصاصی کالا به عنوان یکی از پایانه‌های مهم تخلیه و بارگیری غلات در کشور نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت در منطقه دارد و با واگذاری آن به بخش خصوصی ذی صلاح، زمینهٔ لازم برای ارتقاء کیفی شاخص‌های عملیات تخلیه و بارگیری غلات و در نتیجه جلب رضایت بیشتر مشتریان فراهم می‌آید.

وی در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، مراحل اداری و تحویل و تحول پایانه و ماشین‌آلات این پایانه اختصاصی کالا، در اردیبهشت ماه امسال به پایان رسید.

یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی (ره) به لحاظ برخورداری از مزیت‌ها و ویژگی‌های کم‌نظیر و منحصر به فرد، مهم‌ترین کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات در کشور است و بخش عمده‌ای از غلات موردنیاز و صادراتی کشور از طریق این مجتمع بندری مبادله می‌شود.