شناسهٔ خبر: 38946 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه حناچی ابلاغ شد؛

دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل/ الزام تمامی استان‌های کشور به اجرای مصوبه

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استانداران و روسای شورای برنامه‌ریزی استان‌های سراسر کشور، مصوبه شورا را با موضوع دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استانداران و روسای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌های سراسر کشور، مصوبه شورای‌عالی را با موضوع دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به  استانداران تمامی استان‌های کشور آمده است: در جلسه مورخ ۹۶.۲.۱۱ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع دستورالعمل الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری را که‌در جلسات کمیته فنی با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای‌عالی و نماینده جامعه مهندسین مشاور، طی پنج جلسه مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح و ضمن تصویب دستورالعمل مذکور، مقرر شد:

۱- الزامات و ملاحظات مذکور جهت رعایت در کلیه طرح‌های توسعه وعمران شهری ابلاغ و همزمان برای توسعه کیفی آن از نظرات جامعه حرفه‌ای و مجامع علمی استفاده شود.

۲- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری سازمان پدافند غیرعامل، تمهیدات لازم جهت آموزش الزامات و ملاحظات مذکور به مهندسان مشاور تهیه کننده طرح‌های توسعه و عمران را اتخاذ نموده و معمول نماید.

۳- به دبیرخانه شورای‌عالی این اختیار داده شده تا اصلاحات ویرایشی لازم بر اساس نظرات دفتر تخصصی و سایر، دستگاه‌ها، موردتایید کمیته فنی را حداکثر ظرف دو هفته در این مجموعه اعمال و سپس ابلاغ نماید.

۴- تهیه اسناد مربوط به پدافند غیرعامل (محصول این سند) در کلیه مراکز استان های کشور الزامی می‌باشد.

لذا با عنایت به سپری‌شدن مهلت مذکور در بند ۳ به پیوست دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل و به همراه دستورالعمل مکانیابی مراکز حیاتی و حساس (موضوع بند یک الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل- مورد تایید سازمان پدافند غیرعامل کشور) جهت اجرا و استفاده در طرح‌های توسعه و عمران‌شهری، ابلاغ می‌شود. /