شناسهٔ خبر: 3897 - سرویس شرکت‌ها

محمدرضا باهنر مطرح کرد:

تصویب لایحه قانون جامع نظام‌های مهندسی تا تابستان ۹۴

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس با اشاره به بررسی لایحه جامع نظام‌های مهندسی در دولت گفت: تلاش می‌کنیم تا لایحه جامع نظام‌های مهندسی در مجلس نهم به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمدرضا باهنر در نشست هماهنگی ستاد برگزاری مراسم روز مهندس که عصر امروز شنبه ۱۱ بهمن در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: کارهای به زمین مانده در حوزه مهندسی زیاد است بنابراین باید از ظرفیت‌های مهندسان کشور درست استفاده و کارهای حاکمیتی دولت به انجمن‌های حرفه‌ای واگذار شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور اعضای ستاد برگزاری روز مهندس به همراه تعدادی از وزیران وزارت‌خانه‌های فنی و مهندسی، مسئولان رده‌بالای سازمان‌های دولتی، مجامع غیر دولتی و ... در روز دوشنبه هفته گذشته در محضر رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان توصیه‌هایی ارائه کردند و بعد هم گزارش ما را استماع و نکاتی را که درباره این مراسم فراموش کرده بودیم، گوشزد کردند. بر همین اساس می‌خواهیم در روز همایش از توصیه‌های معظم له استفاده کنیم.

وی به برگزاری جلساتی با استادان و کارشناسان دانشگاه‌های صنعتی مانند شریف، مالک اشتر، خواجه نصیرالدین طوسی، امیرکبیر، علم و صنعت و ... برای استفاده از نظرات آنها در نحوه برگزاری مراسم روز مهندس اشاره و اظهار کرد: کتاب ۵ هزار سال مهندسی در ایران را تورق کردم که به نظرم کتاب فاخری است و فیلم ۵ هزار سال مهندسی هم در این مراسم اکران می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه جامع نظام‌های مهندسی در دولت تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا این لایحه در مجلس نهم به سرانجام برسد؛ دولت هم بررسی کارشناسی آن را با سرعت انجام دهد تا این لایحه در تابستان سال آینده تصویب شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: این لایحه در صورت تصویب می‌تواند هر مجموعه‌ای از فعالیت‌های مهندسی را تحت پوشش قرار داده و همه مهندسان برای خود سازمان نظام مهندسی راه‌اندازی کنند و بر اساس این قانون کار خود را به پیش ببرند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز مهندس گفت: به دنبال ایجاد دبیرخانه دائمی این ستاد هستیم و می‌خواهیم مکانی برای برگزاری جلسات آن تهیه کنیم./