شناسهٔ خبر: 38984 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسجدجامعی مطرح کرد؛

شهرداری انتخاب شود که با شورای شهر تعامل داشته باشد/ تاکید بر مشارکت مردم برای بهبود اوضاع شهر

احمد مسجدجامعی در کنفرانس بلندمرتبه سازی عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید برای تهران انتخاب شود که با شورای شهر تعامل داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، احمد مسجدجامعی، در مراسم جشن پیروزی منتخبان انتخابات شوراهای شهر تهران و تقدیر از فعالان انتخاباتی که در دانشگاه تربیت‌مدرس برگزار شد، گفت: شورای‌شهر یکی از تشکل‌هایی است که مانند مجلس شورای‌اسلامی با رای مردم شکل می‌گیرد، ولی نمایندگان ملی همواره با اعضای شوراهای شهر زاویه داشته است که باید این نگاه برطرف شود.

وی ادامه داد: در دولت اصلاحات قرار بر این شد که ۲۳ وظیفه اصلی در حوزه شهری بر عهده شورای‌شهر گذاشته شود که با مدیریت و نظارت شورا بسیاری از مشکلات برطرف شود. یکی از این وظایف که بر عهده شورای شهر گذاشته شد؛ مدیریت کتابخانه‌ها بود که در آن زمان من به عنوان وزیر ارشاد دولت اصلاحات موافق این موضوع بودم، ولی متاسفانه دیگر ارگان‌ها این وظیفه را بر عهده شورای شهر نگذاشتند.

مسجدجامعی با اشاره به قانون شورای شهر خاطرنشان کرد: قوانین در خصوص شورای شهر بسیار گسترده است، و در برخی از آنها مانند نظارت‌ بر شهردار باید تغییراتی به وجود آید، باید به این نکته اشاره کنیم که شهرداری باید برای تهران انتخاب شود که با شورای شهر تعامل داشته باشد نه اینکه مانند شورای اول اختلافات اجازه کار کردن را ندهد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشارکت مردم برای بهبود اوضاع شهر گفت: برای برطرف کردن مشکلات تهران برنامه‌ریزی‌هایی داریم، که مردم نیز باید در این خصوص با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه برای کسب درآمد نمی‌توانیم تراکم فروشی کنیم و یا اینکه باغ‌ها را به برج‌ها تبدیل کنیم، گفت: مردم برای بهبود کیفیت زندگی‌شان همگام با ما حرکت کنند./