شناسهٔ خبر: 39020 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

جابه‌جایی ۱۰ میلیون تن کالا در محورهای خوزستان

مسعود مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در دو ماه نخست سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن كالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط كشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، جلسه برنامه‌ریزی و ساماندهی حمل چغندر قند از استان خوزستان  با حضور مسئولان سازمان جهاد كشاورزی و صنوف حمل و نقلی و كشاورزی استان در محل سالن جلسات این اداره‌کل برگزارشد.

 در این جلسه مسعود مصدقی، مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اذعان کرد: كشت چغندرقند پس از سال‌ها توقف از سال زراعی ۹۳ - ۹۲ در استان خوزستان آغازشده و طی این سال‌ها سطح زیر كشت وهمچنین میزان تولید این محصول در استان افزایش یافته است، به نحوی كه در سال زراعی مذكور در ۲۰۱۰ هکتار از مزارع استان، ۱۱۵هزار تن  چغندرقند برداشت شده و در سال زراعی جاری سطح زیر كشت، ۱۰هزار و ۲۰۰هكتار بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از۷۵۰هزار تن چغندر قند برداشت شود.

مصدقی در ادامه گفت: دردو ماه اول سال ۱۳۹۶ حدود ۱۰ میلیون تن كالا تحت پوشش ۳۴۰ هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به سایر نقاط كشور حمل شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷% كاهش داشته است. در بازه زمانی یادشده عمده‌ترین كالاهای حمل شده ذرت دامی، انواع تره‌بار، سبزی، چغندر قند و شكر بوده‌اند.

وی افزود: علت اصلی كاهش حمل بار از استان، كاهش واردات است به نحوی كه در این مدت میزان حمل تمام كالاها از بندر امام (ره)  ۱۲ درصد  و كالاهای اساسی ۳۰ درصد  كاهش یافته است.