شناسهٔ خبر: 39385 - سرویس مسکن و شهرسازی

در گفتگو با شهردار کنارک مطرح شد؛

عدم انطباق طرح تفکیکی مسکن مهر کنارک با طرح تفصیلی

محمد یونس حقانی شهردار کنارک جزئیات سایت مسکن مهر شهر کنارک در جنوب استان سیستان و بلوچستان و در جوار آب‌های آزاد و دریای‌عمان را تشریح کرد. به گفته این مقام‌مسئول ساخت مسکن‌مهر در این شهرستان از سال ۸۹ آغاز شد که با توجه به عدم همکاری و استقبال مردمی از رشد خوبی برخوردار نیست.

محمد حقانی شهردار کنارک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گزارشی از طرح مسکن مهر دو خانواری در شهر کنارک در استان سیستان و بلوچستان و در جوار آب‌های آزاد و دریای‌عمان ارایه کرد.

وی درباره ویژگی‌های مسکن مهر دوخانواری در شهر کنارک گفت: زمین مسکن مهر کنارک در مساحتی حدود هفت هکتار در سال ۸۹ توسط مسکن و شهرسازی جهت احداث مسکن دو خانواری به متقاضیان واگذار شد که بر اساس طرح تفکیکی مسکن و شهرسازی، تعداد ۱۷۷ قطعه زمین و تعداد ۳۵۴ واحد مسکونی در این سایت وجود دارد. که تفکیک قطعات انجام شده است اما به دلیل کمبود بودجه و آورده متقاضیان و همچنین نبود متقاضی برای مساکن مهر، تنها ۵۷ واحد مسکونی مهر به بهره‌برداری رسیده است و ساکنان در آنها ساکن شده اند.

شهردار کنارک با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد این واگذاری‌ها دارای پروانه ساختمانی و حدود ۴۰ درصد ساخت سازها دارای پایان کار ساختمانی است از منطبق نبودن طرح تفکیکی مسکن مهر با طرح تفصیلی شهر خبر داد.

تکمیل ۵۷ واحد مسکونی از ۳۵۴ واحد مسکونی به دلیل عدم استقبال مردم

وی همچنین گفت: برای هزینه آماده‌سازی سایت مسکن مهر کنارک، از هر خانوار ۱۴ میلیون ریال اخذ شده است که توسط استاندار محترم برای مسکن مهر، شهرهای چابهار، زاهدان، خاش، ایرانشهر و کنارک مصوب شد.

حقانی تصریح کرد: شهرداری کنارک تاکنون موفق به اخذ ۴۰ درصد هزینه از متقاضیان شده است.

به گفته این مقام مسئول، تعداد ۱۸ معبر ۸ و ۱۲ متری در این سایت موجود است که به علت نبود اعتبار تاکنون هیچگونه اقدامی از قبیل زیرسازی، جدول سازی و آسفالت توسط این شهرداری صورت نگرفته است.

وی همچنین در مورد سایت مسکن مهر از عدم راه‌اندازی فاضلاب خانگی و عدم اتمام عملیات ساخت و ساز در مهلت مقرر خبر داد.

حقانی آمار ساخت و سازها و پایان کار ساختمانی مسکن مهر را از سال ۸۹ تا ۹۵ تشریح کرد و گفت: در سال ۸۹ تعداد ۱۳۷ پروانه صادر شد و تعداد پایان کار ساختمانی نیز در این سال به دلیل آغاز وجود نداشت. در سال ۹۰، تعداد ۲۲ صدور پروانه و ۸ پایان کار، در سال ۹۱، ۹ صدور پروانه و ۲۷ پایان کار، در سال ۹۲، ۲ صدور پروانه و ۸ پایان کار، در سال ۹۳، ۴ صدور پروانه و ۶ پایان کار، در سال ۹۴، تعداد ۲ صدور پروانه و ۶ پایان کار و در نهایت در سال ۹۵ تعداد یک صدور پروانه و ۲ پایان کار آمار ساخت و سازها و پایان کار مسکن مهر شهر کنارک را شامل می‌شود. /