شناسهٔ خبر: 39576 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران مطرح کرد؛

مصوبه برج- باغ شکل قانونی به تخلفات باغ‌زدایی داده است/ ایجاد شهری‌آهنی پیامد اجرای مصوبه برج- اغ

محمود صادقی عضو هیات‌رئیسه مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه مصوبه برج – باغ شکل قانونی به تخلفات ساخت و ساز در پایتخت داده است، گفت: ملغی کردن مصوبه برج-باغ از سوی شورای شهر ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود صادقی در خصوص مصوبه برج‌-باغ شورای‌چهارم شهر تهران، گفت: مصوبه برج‌باغ‌ها موجبات تخریب باغات تهران را فراهم کرد، به ویژه با تغییر کاربری‌های صورت گرفته میزان نابودی باغات افزایش یافت، متاسفانه وسعت باغات پایتخت از سال ۸۶ به بعد کاهش چشمگیری داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از اجرای مصوبه برج – باغ میزان ساخت و سازها در باغات افزایش یافت به نوعی که فضای باغ‌ها و فضای شهری را از حالت طبیعی خارج ساخت و به نوعی شهری آهنی با سازه‌های فراوان شکل گرفته است.

وی افزود: پایتخت از حالت محیط‌زیست انسانی خارج شده است، از این رو شورای چهارم شهر باید تلاش کند قبل از پایان کار این شورا، مصوبه برج- باغ را ملغا کند تا از صدور مجوزات بی‌رویه ساخت و ساز جلوگیری شود.

صادقی با بیان اینکه مصوبه برج – باغ شکل قانونی به تخلفات داده است،به خانه ملت، گفت: با این حال شورایعالی شهرسازی و معماری نیز علاوه بر شورای شهر باید نسبت به ملغا این مصوبه ورود جدی پیدا کنند.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مصوبه برج – باغ منفعتی برای شهر و شهروندان به همراه نداشته و نخواهد داشت لذا لغو این مصوبه از ضروری ترین برنامه های شورای شهر باید باشد.

گفتنی است، پیش‌تر، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، با اجرای مصوبه برج-باغ، متأسفانه ۴هزار هکتار از باغات تهران نابود شده است./