شناسهٔ خبر: 39680 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد:

کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی فاقد عملکرد در استان فارس

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: رانندگانی که تا پایان مردادماه امسال در طرح ساماندهی ناوگان ثبت‌نام نکرده‌اند سهمیه پایه سوخت آنان کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور با اشاره به شروع طرح ساماندهی ناوگان باری گازوئیلی درون‌شهری کشور از اواخر سال گذشته گفت: در فاز اول این طرح که در زمان مذکور اجرا شد، مالکان ناوگان باری سنگین درون‌شهری برای دریافت سهمیه گازوئیل خود باید در سایت وزارت کشور ثبت‌نام می‌کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: رانندگانی که در طرح ساماندهی ثبت‌نام نکرده‌اند سهمیه پایه سوخت آنان کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: با توجه به مصوبات کارگروه سیستم جامع پیمایش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، آن دسته از ناوگان دیزلی دارای کارت هوشمند که فعالیت بین‌شهری اسناد حمل نداشته و به عنوان ناوگان فعال در حمل و نقل درون‌شهری در سایت مربوطه نیز ثبت‌نام نشده باشند فقط از سهمیه پایه عمومی کاهش یافته برخوردار خواهند بود و سهمیه پایه ناوگان فوق‌الذکر تا شهریورماه امسال ادامه دارد و درنهایت به اندازه یک پیمانه آفلاین تقلیل خواهد یافت.

وی تشریح کرد: حسب تصمیمات کارگروه تخصیص سوخت بر مبنای طرح پیمایش، مالکان خودروهای دیزلی فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در آدرس الکترونیکی www.utcms.ir در حوزه درون‌شهری اقدام و یا با دریافت کارت هوشمند ناوگان در حوزه برون‌شهری از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اقدام کنند.

سیاهپور اضافه کرد: در حال حاضر استان فارس در بخش فعالیت‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا با در اختیار داشتن ۳۶ هزار انواع ناوگان باری و بیش از ۵۴ هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای رتبه نخست کشور را داراست.