شناسهٔ خبر: 39733 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بندر لنگه انجام شد:

بازدید مدیر بندر چاناکاله ترکیه از بندر تجاری لنگه/ اعلام آمادگی برای صادرات مواد معدنی به کویت

جلسه مدیر بندر چاناکاله ترکیه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر تجاری لنگه برای صادرات مواد معدنی از طریق این بندر مهم در جنوب ایران به کشور کویت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید زنگانه معاون دریایی و بندری بندرلنگه در نشست مشترک با مدیر بندر خصوصی چاناکاله ترکیه و شریک تجاری وی گفت: بندرلنگه از دیرباز با کشورهای حوزه خلیج‌فارس مراودات دریایی داشته و با توجه به نزدیکی به صنایع انرژی بر جنوب کشور و وجود معادن معدنی در این منطقه، پتانسیل خوبی برای افزایش همکاری در تمام زمینه‌ها بخصوص صادرات موادمعدنی وجود دارد.                                    

وی ضمن بیان این مطلب که در بخش‌های مختلف اقتصادی دو کشور مشترکات فراوانی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد تعاملات تجاری بین دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی افزایش یابد.

علی آکتوپراک مدیر بندر خصوصی چاناکاله، توسعه مناسبات تجاری در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در بخش صادرات مواد معدنی را خواستار شد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و پس از آماده شدن شرایط لازم بتوانیم از طریق مرز دریایی بندرلنگه با صادرات مواد معدنی به کشور کویت سرآغاز فصل جدیدی از همکاری‌های فی‌مابین دو کشور باشیم.

در ادامه، مدیر بندر خصوصی چاناکاله ضمن بازدید از تجهیزات بندری و اسکله‌های عملیاتی بندرلنگه به بحث و تبادل‌نظر و بررسی ظرفیت‌های بندر و امکان‌سنجی و راهکارهای روش انجام کار پرداخت.