شناسهٔ خبر: 39746 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

جانمایی ۷۰ نقطه محورهای مازندران برای نصب دوربین‌های ثبت سرعت

احمدآفرین محمدزاده مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران گفت: هشت دوربین ثبت تخلف در محورهای ارتباطی استان نصب و ۷۰ نقطه نیز برای نصب دوربین‌ها جانمایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای استان مازندران، احمد آفرین محمد زاده با بیان اینکه ۷۸۰۰ کیلومتر از راه‌های استان، روستایی است، بهبود وضعیت راهداری استان را مستلزم شرایط خاص و تلاش همه جانبه دانست و گفت: محورهای سوادکوه، هراز، کندوان، کیاسر، گلوگاه و کناره از جمله راه‌های مهم استان هستند.

محمدزاده با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و راه‌های مازندران بر لزوم توجه و نظارت بیشتر برای بهسازی و بازسازی شریان‌های ارتباطی تاکید و ایمن‌سازی را اولویت‌های اساسی اداره‌کل راهداری استان اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران، توجه به عابران پیاده و موتورسواران را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: با کمک بخش خصوصی بیش از ۱۹۵ دستگاه پل برای تردد عابران پیاده در استان احداث شده است.

وی توجه به آموزش و توزیع رایگان کلاه ایمنی را از دیگر برنامه‌ها در راستای کارهای فرهنگی و آموزشی بین موتورسواران اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مازندران، با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون مسافر در استان توسط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جابه‌جا می‌شوند گفت: ۲۰ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه عمومی نیز در امر جابه‌جایی بار فعال هستند و سالانه بیش از ۱۴ میلیون تن بار توسط این ناوگان حمل می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۵ دوربین نظارت تصویری درراه‌های استان نصب است، افزود: در ۱۰۰ نقطه استان دستگاه‌های تردد شمار نصب شده است.

محمدزاده خواهان جایگزینی سیستم‌های مکانیزه به‌جای سیستم‌های سنتی شد و گفت: هشت دوربین ثبت تخلف در محورهای ارتباطی استان نصب و ۷۰ نقطه نیز برای نصب دوربین جانمایی شده است.