شناسهٔ خبر: 39792 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

توفیق اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان در اجرای ماده ۲۷ قانون تنظیم مقررات مالی/ مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران داخلی جهت احداث دو آزاد‌راه

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جمع اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان از اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قابل واگذاری به بخش خصوصی مربوط به این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان، این نشست به ریاست استاندار گیلان و با حضور  مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.

استاندار گیلان در این نشست  گفت: بر اساس ماده ۲۷ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در سازمان برنامه و بودجه استان ۲۶۷ طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای قابل واگذاری به بخش خصوصی مربوط به ۱۳ دستگاه اجرایی شناسایی شده که این طرح‌ها بعضی جدید، نیمه تمام یا آماده واگذاری است.

وی خاطر نشان کرد: نباید به همین تعداد پروژه اکتفا کنیم بلکه همه دستگاه‌ها باید توان خود را برای شناسایی هرچه بیشتر و واگذاری پروژه ها به کار گیرند.

استاندار گیلان گفت: باتوجه به وضعیت دولت در تأمین منابع مالی پروژه‌ها، واگذاری این طرح‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی استان به بخش خصوصی جهت فعال شدن این پروژه‌ها و کاهش بار مالی دولت و عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

همچنین علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان  با ارائه گزارش اقدامات انجام شده اداره کل راه و شهرسازی در فرآیند واگذاری امور به بخش خصوصی در راستــای  ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: یکی از  اقدامات انجام شده در این راستا واگذاری مدیریت کامل بر اداره سه واحد کارخانه تولید آسفالت بود که از  نتایج این واگذاری‌ها می توان به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر در طی سنوات واگذاری، کسب درآمد اجاره سالیانه حداقل مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و واریز آن به حساب خزانه دولت، صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و صرفه‌جویی در منابع دولت ناشی از عدم هزینه در بخش انرژی و اجرای تکلیفی پروژه‌های محدوده کارگاهی با شرایط مناسب اشاره کرد.

خاوری واگذاری ساخت مجموعه ورزشی سلیمانداراب را از دیگر اقدامات انجام شده در فرآیند واگذاری امور به بخش خصوصی  در راستــای  ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در راستای توانمند سازی محلات هدف و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ساخت سالن ورزشی، یک باب مدرسه و ساختمان کتابخانه در محله سلیمانداراب از منابع عمرانی در سنوات گذشته انجام شده و اکنون تامین زمین توسط این اداره‌کل جهت احداث زمین ورزشی روباز و واگذاری آن به شهرداری رشت جهت انجام عملیات ساخت و بهره برداری آن به ارزش ۵۰ میلیارد ریال صورت پذیرفته است. 
خاوری اضافه کرد: در راستای توانمند‌سازی بافت‌های مذهبی و تاریخی واگذاری عملیات اجرایی ساخت پروژه آرام‌سازی محور مسجد حاج سمیع به شهرداری رشت به نسبت ۲۵ درصد سهم دولت و ۷۵ درصد سهم شهرداری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: در راستای تامین منابع مالی جهت تکمیل عملیات اجرایی طرحهای زیر بنایی در حوزه راهسازی به ارزش حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در طول پنج سال، با برگزاری فراخوان عمومی جهت انتخاب تامین کننده منابع مالی و پیمانکار، اقدامات شایسته‌ای جهت پروژه‌های محور سیاهکل- بازکیاگوراب ، محور سراوان- فومن و محور انزلی – رضوانشهر  انجام شده است.

وی در پایان از مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران داخلی جهت احداث دو آزاد‌راه  پروژه آزاد راه امام زاده هاشم(ع) – انزلی به طول ۷۰ کیلومتر و  پروژه آزاد راه سراوان – سنگر – سیاهکل – املش – رحیم آباد – چابکسر به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد که در هفته‌های آتی اولین جلسه برگزاری مذاکرات مربوط به چگونگی این مشارکت در وزارتخانه انجام خواهد شد.