شناسهٔ خبر: 39828 - سرویس استان‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس در جریان بازید از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه:

۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور است که با اولویت پیشرفت آن‌ها باید تکمیل و راه‌اندازی شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محمدرضا رضایی کوچی در جریان بازید از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل– میانه ۱۲ سال پیش شروع شده و امروز این پروژه فعال وزنده است و با تأمین اعتبار از محل اوراق مشارکت، اسناد خزانه و ۱۰ درصد فروش گازوئیل جان دوباره گرفته است.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر تنها ۱۱ درصد بار توسط شبکه ریلی کشور جابجا می‌شود در حالی که با توسعه شبکه ریلی می‌توان این میزان را افزایش داد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما خوشحال هستیم که با پیگیری نمایندگان استان اردبیل در مجلس پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه که شبکه ریلی جنوب کشور را به آذربایجان و اروپای شرقی وصل می‌کند تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

رضایی ضرورت تکمیل شبکه ریلی کشور را یادآور شد و گفت: باید بیشتر از این در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و به توسعه آن کمک کرد.

وی رویکرد توسعه شبکه ریلی کشور را به‌عنوان اولویت دولت و مجلس یادآور شد و افزود: قرار بود سالی هزار کیلومتر شبکه ریلی احداث کنیم که این رقم هم‌اکنون کمتر از ۲۰۰ کیلومتر است ولی از سال آینده این میزان را به ۴۰۰ کیلومتر افرایش خواهیم داد.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی زخمی و نیمه‌تمام به ارزش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور وجود دارد، گفت: ما با منابع محدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان در سال نمی‌توانیم این پروژه‌ها را تکمیل و افتتاح کنیم که در این زمینه به همت بخش خصوصی نیازمندیم.

رضایی از شناسایی پروژه‌های عمرانی کشور و اولویت‌بندی آن با هدف برون‌سپاری پروژه‌ها خبر داد و گفت: پیمانکاران و مشاوران را سرمایه‌های عظیم کشور می‌دانیم که به هر شکل ممکن باید مورد حمایت قرار گیرند.