شناسهٔ خبر: 39835 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

ایجاد طرح‌های کشاورزی و دامداری، بیشترین درخواست مردم استان قزوین در سال ۹۵/ لزوم تعریف طرح‌های توریستی و گردشگری

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: در سال گذشته حدود ۴۸ درصد از درخواست‌های ارایه شده به کارگروه زیربنایی و شهرسازی مرتبط با طرح‌های کشاورزی و دامداری بوده و باید سرمایه گذاران و کارآفرینان امسال در سایر بخش‌ها به ویژه حوزه‌های گردشگری و توریستی نیز وارد میدان شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به گزارش ارایه شده در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی حدود ۴۸ درصد از درخواست‌های طرح شده در این کرگروه مربوط به حوزه‌های کشاورزی و دامداری بوده است.

وی افزود: با توجه به تهیه طرح‌های بالادستی در استان و به ویژه شهر قزوین و همچنین تهیه طرح جامع شهری قزوین، ضرورت دارد که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به بخش‌های دیگر نیز هدایت شوند.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اضافه کرد: با توجه به همین گزارش، ۱۹ درصد از فعالیت‌های درخواستی در حوزه صنعت، ۱۰ درصد از طرح‌ها در بخش خدمات و ۲۳ درصد از درخواست‌ها از نوع طرح‌های گردشگری و طرح شهری و سایر درخواست‌ها در سطح استان بوده است.

حق لطفی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در استان و همچنین رویکرد طرح ‌های بالادستی، ضرورت دارد که بسترهای ایجاد طرح‌های تفریحی، گردشگری و توریستی نیز فراهم شود تا به این وسیله شاید حتی با سرمایه‌گذاری کمتر بتوان بهره اقتصادی بیشتری برده و اشتغال سودمندی‌تر هم ایجاد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد: ۵۵ درصد از درخواست‌های ارایه شده به کارگروه زیربنایی و شهرسازی در سطح شهرستان قزوین بوده و شهرستان آوج با حجم درخواست سه درصدی کمترین متقاضی را داشته است.

حق لطفی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تمام بخش‌های موجود در پهنه استان قزوین هر کدام با ظرفیت‌های مخصوص به خود قابلیت‌های بسیار داشته و ضرورتی به این تمرکز درخواست در مرکز استان نیست.

دبیرکارگروه زیربنایی و شهرسازی با اشاره به وجود طرح آمایش سرزمین و همچنین سایر طرح ‌های بالادستی گفت: ظرفیت‌ها و نیازهای استان در بخش‌های مختلف در این طرح‌ها پیش‌بینی شده و تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید با ارایه مشاوره‌های مناسب و همچنین ایجاد بسترهای لازم، سرمایه‌گذاران را به سوی بخش‌های مختلف اقتصادی در تمام شهرها و مناطق استان هدایت کنند تا شاهد ایجاد توسعه متوازن و مناسب در سطح استان باشیم.