شناسهٔ خبر: 39886 - سرویس بنادر و دریانوردی

موسوی خبر داد:

سهل‌انگاری خدمه عامل اصلی غرق‌شدن كشتی دنا در بندر كيش/ هيچ يك از ۸ خدمه حاضر در كشتی آسيب نديدند

کشتی غرق شده مديرعامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه های كيش با تایید خبر غرق‌‌شدن كشتی مسافربری دنا به دليل سهل‌انگاری خدمه كشتی گفت: هيچ يك از ۸ خدمه حاضر در كشتی آسيب نديدند و عملیات نجات‌کشتی مسافربری دنا آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خبرگزاری صدا و سیما در کیش، مدير عامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه های كيش در خصوص این واقعه گفت: پس از اينكه ساعت ۶ صبح امروز خدمه كشتی تجاری دنا، متوجه عدم تعادل اين كشتی و ورود آب در قسمت خن و فضای داخلی كشتی شدند به مسئولان بندرگاه اطلاع دادند.

موسوی افزود: با وجود اینکه ما به سرعت در محل حاضر شديم و برای خارج كردن آب از كشتی تلاش فراوانی شد، شدت آبگرفتگی به اندازه ای بود كه در نهايت كشتی كاملا در آب فرو رفت.

وی با اشاره به اينكه در اين حادثه هيچ يك از ۸ خدمه حاضر در كشتي آسيب نديدند بیان کرد: پس از بررسی تيم غواصی مشخص شد كه دريچه مجاور اگزوز سمت چپ به دليل بي توجهی خدمه كشتي باز مانده و در طول شب آب به شدت وارد كشتي شده است. البته خوشبختانه به دليل اينكه بدنه كشتي بسيار سالم بوده و هيچگونه پارگي و يا شكستگي وجود نداشته است مي توان به سرعت مشكل را برطرف كرده و كشتي را دوباره بر سطح آب غوطه ور كرد.

مدير عامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش با اعلام اینکه تلاش داريم ابتدا با تدابيری كشتی را غوطه ور و سپس روی آب شناور كنيم، تصريح كرد: در حال حاضر دو تيم غواصي بررسي هاي لازم را انجام داده و تلاش مي‌كنند تا با استقرار پمپ‌هاي قوي آب را از درون كشتي تخليه كنند تا دوباره كشتی بر سطح آب غوطه ور شود.

موسوی افزود:با توجه به بررسي‌های زير آبي و شناسايي خرابي و شكستگي تعدادی پنجره ابتدا بايد منافذ آب‌بندی شود و سپس كار شناورسازی انجام گيرد و اميدواريم طي سه تا چهار روز آینده این مهم محقق شود و روند تعمير آسيب ديدگی‌ها آغاز شود.

وی با بيان اينكه كشتی مسافربری دنا يكی از كشتي‌های ايمن و با كيفيت جزيره كيش است كه با ظرفيت ۲۳۰ مسافر در مسير جزيره كيش تا بندر چارك تردد مي كند افزود: اين كشتي از پوشش بيمه اي مناسبي برخوردار است و پس از بررسي دقيق ميزان خسارات و تعمير سريع بخش هاي آسيب ديده اين كشتي بزودي فعاليت مجدد خود را از سر خواهد گرفت.

موسوی گفت: طبق بررسی‌های اوليه تنها ژنراتورها و سيستم سرمايشی و گرمايشی كشتي آسيب ديده اند.