شناسهٔ خبر: 39916 - سرویس جاده‌ای

عطرچیان مطرح کرد:

بررسی راهكارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در بخش حمل و نقل بین‌المللی

محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شركت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در نشستی با حضور مسئولین سازمان ها و نهادهای دولتی موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای مورد بحث و بررسی قرار داد و آن را چالش جدی در عرصه رقابت تجارت خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی قلمداد کرد و گفت: روند رو به رشد پرونده‌های قاچاق مواد مخدر در وجهه سیاسی و درآمدهای ارزی کشور تأثیر سوئی دارد و به همین دلیل باید هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

وی به روند رو به رشد این‌گونه پرونده‌ها در ۶ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حالی آمار این‌گونه پرونده‌ها رو به رشد هستند که عموماً این مکشوفات در کشورهای دیگر بیشتر کشف ‌شده‌اند و در بازرسی‌های درون مرزی مورد مشکوکی با ماده غیرقانونی در محموله‌ها مشخص نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی همچنین اعلام کرد: در نظر است دستورالعمل‌هایی در خصوص بارگیری و حمل محموله‌های صادراتی توسط انجمن شركتهای حمل‌ونقل بین‌المللی تهیه و ابلاغ گردد.

عطرچیان خاطرنشان كرد: جلسات در این خصوص ادامه خواهد داشت و در جلسه بعدی به بررسی راهکارها پرداخته خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی درخصوص مشكلات و موارد خاصی که در عمل با آن مواجه هستند، توضیحاتی بیان كردند. 

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از دادستانی ویژه جرائم بین‌المللی، اداره‌كل مقابله باعرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره‌کل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه، اداره‌کل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی و نظارت بر حمل‌و‌نقل ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اداره‌کل امور مرزی ریاست جمهوری، دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک، اداره‌کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران همچنین امور کارنه تیر و حمل‌ونقل بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی حضور داشته و مطالبی را مطرح كردند.