شناسهٔ خبر: 39943 - سرویس مسکن و شهرسازی

مهدیان خبر داد؛

مقاوم‌سازی و بهسازی ۷۰ درصدی مساکن روستایی تا ۱۴۰۵/ ادامه روند احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحدمسکن روستایی در کشور

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اشاره به اینکه تخصیص تسهیلات ساخت سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به روال سابق در برنامه‌ششم‌توسعه توسط آن بنیاد دنبال می‌شود، گفت: با مجموعه برنامه‌هایی که در حوزه مسکن‌روستایی سیاستگذاری شده است تا سال ۱۴۰۵، ۷۰ درصد مسکن‌روستایی کشور به صورت کامل، مقاوم‌سازی و بهسازی خواهد شد.

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های در دست اجرای بنیاد مسکن در زمینه مسکن روستایی که بخشی از وظایف آن بنیاد است، نکاتی را ارایه کرد.

مهدیان گفت: بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در زمینه احداث مسکن‌روستایی یا طرح بهسازی مسکن‌روستایی که تحت همین عنوان نیز شناخته می‌شود سالیانه ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات ارزان‌قیمت در روستاها پرداخت می‌کند و با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روستاییان خود نسبت به احداث مسکن اقدام می‌کنند که این‌کار از سال ۸۴ یعنی ابتدای برنامه چهارم توسعه شروع شد و همچنان ادامه دارد. در برنامه ششم توسعه نیز بهسازی مسکن‌روستایی پیش‌بینی شده است و قرار است که اجرای آن در برنامه ششم توسعه نیز ادامه پیدا کند.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلا‌ب اسلامی ادامه داد: دولت دوازدهم نیز در برنامه‌های خود در بخش مسکن نیز اعلام کرده است که احداث و یا کمک به احداث سالیانه ۲۰۰ هزار واحد را ادامه خواهد داد و در طرح جامع مسکن نیز که تهیه شده ادامه این طرح پیش‌بینی شده است و بنیاد تا سال ۱۴۰۵ این برنامه را ادامه می‌دهد.  

مهدیان تصریح کرد: با مجموعه برنامه‌هایی که در حوزه مسکن‌روستایی سیاستگذاری شده است تا سال ۱۴۰۵، ۷۰ درصد مسکن‌روستایی کشور به صورت کامل، مقاوم‌سازی و بهسازی خواهد شد.

به گفته این مسئول، در حال‌حاضر حدود ۶۰۰ هزار خانوار روستایی در سراسر کشور وجود دارند که در تلاش هستیم تا همه آنها صاحب خانه شوند.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۵ به مقطعی خواهیم رسید که می‌توانیم با صراحت اعلام کنیم که در برابر حوادث آسیب‌پذیر نخواهیم بود و روستاهای کشور در این مورد از مصونیت لازم برخوردار خواهند بود. /