شناسهٔ خبر: 39947 - سرویس شرکت‌ها

مدیر‌کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ دمای پایتخت در ۴۸ ساعت آینده به ۴۰ درجه می‌رسد

گرمای هوا مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای بیشتر مناطق کشور در ساعت‌های آتی خبر داد و گفت: ورود جریانات‌شمالی باعث کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی خفیفی که از روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در برخی استان‌ها به فعالیت می‌پردازد و موجب بروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان و خراسان‌جنوبی خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا سه‌شنبه نیز رگبار پراکنده باران در برخی نقاط استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، گیلان، سمنان و گلستان دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: سایر نقاط کشور جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت.

این کارشناس سازمان‌هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز اکثر نقاط کشور با افزایش دما مواجه خواهند شد، یادآور شد: روند افزایش دما تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد یافت و دمای هوای استان تهران نیز طی ۴۸ ساعت آینده به ۴۰ درجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه جریانات‌شمالی از اواخر روز چهارشنبه وارد کشور خواهد شد، به تسنیم، گفت: ورود جریانات شمالی باعث کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر خواهد شد و نوار شمالی در روزهای پنجشنبه و جمعه به سمت کاهش دما خواهد بود.

وظیفه، خلیج‌فارس را طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود گردشگران و قایقرانان در این شرایط دقت لازم را داشته باشند.

مدیر‌کل پیشگیری و هشدار سازمان هواشناسی همچنین به وقوع وزش باد شدید و گردوخاک در استان‌های خوزستان و بوشهر اشاره کرد و گفت: طی دو روز آینده وزش باد شدید موجب بروز گردوخاک در استانهای خوزستان و بوشهر خواهد شد.

وی شهرکرد با ۷ درجه بالای صفر را خنک‌ترین و آبادان با ۵۰ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به ۳۷ درجه بالا صفر رسید و آسمان تهران صاف و آفتابی خواهد بود. /