شناسهٔ خبر: 39951 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهر معلم کلایه استان قزوین از جانب شورای عالی شهرسازی و معماری

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از ابلاغ طرح تفصیلی شهر معلم کلایه از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه پس از بررسی و تأیید کارگروه تخصصی امور زیربنایی شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

اسماعیلی عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر معلم کلایه پس از تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری جهت اجرا به استان ابلاغ شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: طرح مذکور از تاریخ ابلاغ مصوبه برابر ماده ۷ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران لازم الاجراست و کلیه اقدامات شهرداری در خصوص توسعه و برنامه‌های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارک ذیربط امکان‌پذیر است.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: ایجاد تغییر در اسناد و برنامه‌های طرح جامع اعم از مغایرت‌های اساسی و غیراساسی منوط به رعایت ضوابط آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورای عالی خواهد بود.

در ادامه حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز گفت: در طرح پیشنهادی با توجه به موقعیت شهر معلم کلایه سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق و همچنین افراد ساکن در فصول مختلف که موجب افزایش جمعیت شهر می‌شود تهیه گردد.

 وی افزود: همچنین طرح تفصیلی شهر معلم کلایه با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تأمین کاربری‌های خدماتی تصویب شده است.

نجفی همچنین اضافه کرد: قرارداد طرح جامع تفصیلی شهر معلم کلایه با اعتبارات ملی در سال ۹۰ منعقد شد و بازدیدهای مختلف از سطح شهر و تعاملات لازم با شهرداری و شورای اسلامی شهر معلم کلایه در تهیه هر مرحله از طرح تفصیلی صورت گرفته است.

نجفی در ادامه بیان کرد: این طرح با اخذ پیشنهادات و در نهایت طرح پیشنهادی با جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر معلم کلایه تا سال افق ۱۴۰۵ (برابر ۱۸۶۷ نفر با محدوده‌ای برابر ۱۳۰ هکتار و حریم ۵۰۰ هکتار) به استناد مصوبه شورای عالی ۳ تا ۵ برابر محدوده شهرتهیه و تصویب و ابلاغ شده است.