شناسهٔ خبر: 39956 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد:

دریافت اعتبار از سازمان ملی زمین و مسکن برای اتمام مسکن مهر کردستان

جلسه مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان کردستان گفت: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل اراضی از سازمان ملی زمین و مسکن مجوز گرفته‌ایم که امیدواریم آماده‌سازی و محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر در استان را به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، خسرو ویسی در دومین جلسه شورای مسکن استان که در محل دفتر معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، گفت: از مجموع ۳۴ هزار واحد مسکن مهر در تعهد برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار واحد آن اجرا و تحویل متقاضیان شده است و در مجموع معدل کار خوب و مثبت ارزیابی می‌شود.

ویسی ادامه داد: با تصمیمات گرفته شده امید داریم مطابق زمان‌بندی و طبق برنامه تا پایان سال ۹۶ تکلیف مانده واحدهای مسکن مهر مشخص شده و پرونده مسکن مهر در استان بسته شود.

وی افزود: عمده مشکلات مسکن مهر بحث خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌هاست که با تعاملات انجام شده و دریافت اعتبار مناسب این مشکل نیز در حال رفع شدن است.

ویسی گفت: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل اراضی از سازمان ملی زمین و مسکن مجوز گرفته‌ایم که ان شاءالله آماده‌سازی و محوطه‌سازی سایت‌های مسکن مهر در استان را به اتمام برسانیم.

ویسی افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ و ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان را از دیگر تصمیمات خوب دانست و گفت: با این اقدام چالش آورده متقاضیان حل شده است.

در ادامه جلسه مشکلات پروژه‌های ۱۴۰ واحدی توسعه تردد سنندج، فازهای سه و چهار بهاران، ۳۰ واحدی حسن‌آباد یاسوکند، افزایش تسهیلات پروژه ۵۳۶ واحدی مسکن مهر بانه، همچنین آخرین وضعیت مشکلات خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر استان توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و برای اتمام و به بهره‌برداری رساندن هر چه زودتر پروژه‌ها تصمیمات لازم گرفته شد.