شناسهٔ خبر: 40012 - سرویس استان‌ها

به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برگزار شد:

جلسه راهبری و حل مشکلات پروژه‌های بازآفرینی استان‌های غرب کشور

نشست جلسه راهبری و حل مشکلات پروژه‌های بازآفرینی استان‌های غرب کشور با حضور اعضاء هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران، بهسازی شهری ایران و مدیران کل و نمایندگان استان‌های، کردستان، لرستان، ایلام و همدان، در اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مسعود شریفی سرپرست این اداره کل با بیان اینکه حضور مدیران ستادی و برپایی این نشست‌ها، فرصت مناسبی برای طرح مسائل و مشکلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است، در گزارشی از وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان، برخی مشکلات حوزه عمران و بهسازی شهری و پروژه‌های بازآفرینی را مطرح کرد.

مسعود شریفی ابلاغ دیرهنگام موافقت‌نامه‌ها و مدت‌زمان بسیار اندک باقی‌مانده برای عقد قرارداد و اجرای پروژه، عدم پیش‌بینی مطالعه در موافقت‌نامه‌ها، پروسه پیچیده و زمان‌بر پرداخت صورت‌وضعیت به پیمانکاران، عدم شفافیت لازم و کافی در موافقت‌نامه‌های ابلاغی مهم‌ترین محورهای مسائل فراروی استان‌ها در اجرای پروژه‌های بازآفرینی عنوان کرد.

در ادامه آقایان عشایری و میرحسینی در مقام اعضای هیات مدیره شکت مادر تخصصی حاضر در این نشست، ضمن تشریح چارچوب کلی پروژه‌های بازآفرینی، اهداف سفرهای منطقه‌ای را آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات فراروی استان‌ها برشمردند. وی ضمن اصرار بر لزوم تهیه برنامه اقدام مشترک در محلات هدف اظهار داشت بسیاری از ملاحظات مطرح شده در سال ۹۶ حل شده یا در دست اقدام است.

همچنین تأکید شد، هویت بسیاری از شهرها دستخوش دگرگونی شده به‌طوری که با ورود به اکثریت آن‌ها، ذهنیت تاریخی که از آن شهر وجود دارد تداعی نمی‌گردد و به ناچار باید در کوچه پس کوچه‌ها و محلات قدیمی و البته ناکارآمد کنونی به دنبال هویت گمشده گشت و این یعنی ضرورت هرچه بیشتر ارتقاء کیفیت زندگی و بازیابی هویت هر شهر.

گفتنی است، اعضاء هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی در این سفر ضمن بازدید  از محدوده بافت تاریخی شهر کرمانشاه و خیابان مدرس، پروژه‌های بازآفرینی پیشنهادی سال ۱۳۹۶ شامل ساماندهی فضای شهری اطراف تکیه معاون الملک و خانه تاریخی خدیوی را هم از نزدیک مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.