شناسهٔ خبر: 40042 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

تکمیل و تحویل ۲۹ هزار واحد مسکن مهر استان خراسان جنوبی در دولت یازدهم

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام اینکه تعهد استان در بخش ساخت مسکن مهر ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد بوده است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۲۹ هزار و ۴۲۴ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شد در حالی که قبل از این دولت فقط ۹ هزار و ۸۲۸ واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود که رشد ۱۹۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت یازدهم با استفاده مطلوب از منابع موجود در سیاست کاری خود و با وجود کمبودهای زیاد، عملکرد خوبی در این استان مرزی داشته است.

وی گفت: از جمله اقداماتی که با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در جهت تکمیل و اتمام مسکن مهر استان انجام شد می‌توان به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت به پیمانکاران راه و شهرسازی و همچنین اختصاص ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر در مهرشهر بیرجند اشاره کرد.

جعفری گفت: از دیگر تلاش دولت یازدهم در خراسان جنوبی می‌توان به بهره‌برداری از سه پروژه اداری، فرهنگی و بهداشتی در ۶ ماه اخیر اشاره کرد که شامل بیمارستان ۱۴۶ تختخوابی و مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان فردوس و ساختمان اداره ثبت‌احوال عشق‌آباد شهرستان طبس است.

 وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم که در بیرجند مرکز استان اجرا شد پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه است که با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد تومانی و با مشارکت موسسه خدمات و توسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی اجرا شد و در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.