شناسهٔ خبر: 40055 - سرویس هوایی

بازتاب نوسازی تاریخی صنعت هوانوردی کشور؛

ادامه نوسازی ناوگان هواپیمایی به ۲ ایرلاین رسید/ تفاهم‌نامه خرید ۷۳ فروند ایرباس امضا شد

ايرباس همزمان با اعلام مدیر روابط عمومی هواپیمایی ایران ایرتور در خصوص امضای تفاهم نامه خرید ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس با این شرکت اروپایی، هواپیمایی زاگرس و ایرباس نیز برای خرید ۲۸ فروند هواپیما به تفاهم رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی هواپیمایی ایران ایرتور، مرضیه جعفرزاده با اشاره به ۱۸ ماه مذاکرات فشرده با مدیران ایرباس و توافق با آنها گفت: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، در مجموع ۴۵ فروند از خانواده ۳۲۰ NEO شامل ایرباس ۳۱۸،۳۱۹،۳۲۰،۳۲۱ با ظرفیت های متفاوت از ۱۰۰ تا ۲۴۰ صندلی خریداری شده که به مرور به ناوگان هواپیمایی ایران ایرتور اضافه می شوند.

جعفرزاده افزود: ارزش کلی این تفاهم نامه ۴.۵ میلیارد یورو است که در فرانسه و با حضور «فابریس برژیه» مدیرعامل ایرباس، «کریستوف موریه» قائم مقام ارشد رییس قراردادهای ایرباس، «رضا موسوی» مدیرعامل ایران ایرتور و «مجید شکاری» رییس هیئت مدیره به امضا رسید.

هم‌چنین بر اساس اعلام سایت ایرباس،تفاهم‌نامه جدیدی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور میان شرکت ایرباس و هواپیمایی زاگرس به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه که در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۷ به امضا رسید، هواپیمایی زاگرس سفارش ۲۸ فروند هواپیمای ایرباس شامل ۲۰ فروند ایرباس ۳۲۰ نئو و ۸ فروند ایرباس ۳۳۰ نئو را به ایرباس داده است.

قرارداد نهایی پس از اخذ مجوز از اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا موسوم به اوفک ، میان طرفین به امضا خواهد رسید.

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال ۱۳۸۴ با ثبت در منطقه آزاد اروند و با ورود دو فروند هواپیمای توپولوف فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ با ورود دو فروند هواپیمای بویینگ MD رنگ و بویی دیگر گرفت. اولین پرواز بین المللی زاگرس در سال ۱۳۸۷ با پرواز در مسیر تهران – دمشق انجام شد.

ناوگان هواپیمایی زاگرس در حال حاضر دارای ۱۹ فروند هواپیما، شامل ۱۱ فروند Airbus ۳۲۰ و ۸ فروند ام دی است.