شناسهٔ خبر: 40156 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون‌عمران مجلس‌شورای‌اسلامی:

تاکید بر تعامل موثر ۴ وزارتخانه‌ در تکمیل زیرساخت‌های مسکن‌مهر/ رونق در واحدهای بدون‌متقاضی

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در حال‌حاضر، تعامل وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و نیرو در تکمیل زیرساخت‌های مسکن‌مهر موثر بوده و می‌تواند رونقی به واحدهای بدون متقاضی مسکن‌مهر بدهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر، گفت: با وجود اینکه بسیاری از واحدهای مسکن‌مهر در کشور آماده تحویل هستند اما برخی از زیرساخت‌های آن ها هنوز آماده نیست.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نشست های مکرر کمیسیون عمران مجلس با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر و رفع نواقص آن، افزود: متاسفانه عدم جایابی مناسب این پروژه در ابتدای کلنگ‌زنی بسیاری از مشکلات فعلی را رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مشکلات فعلی مسکن مهر، دولت باید همت بیشتری برای تسریع در تکمیل این واحدها به خرج دهد، تصریح کرد: هر چند این پروژه به خانه‌دار شدن بسیاری از مردم در سراسر کشور منجر شد اما نواقص آن در زمینه زیرساخت ها بسیاری از این واحدها را بدون متقاضی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مشارکت و رسیدن به اجماع از سوی دستگاه‌های مختلف در تکمیل و افتتاح همه واحدهای مسکن مهر لازم است، گفت: در حال حاضر تعامل وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و نیرو در تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر موثر بوده و می‌تواند رونقی به واحدهای بدون متقاضی مسکن‌مهر دهد.

آمادگی کمیسیون عمران برای همراهی با دولت در راستای تکمیل واحدهای مسکن مهر

بنایی ادامه داد: مجلس به ویژه کمیسیون‌عمران، بارها در خصوص آمادگی برای کمک به دولت جهت تکمیل هر چه سریع‌تر واحدهای مسکن‌مهر، اعلام آمادگی کرده است.

بنایی با تاکید بر اینکه پس از رفع نواقص طرح مسکن‌مهر و بستن پرونده این طرح، دولت باید برنامه‌ای مشخص در حوزه مسکن ارایه کند، گفت: در وضعیت فعلی اگر دولت برنامه‌ای برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف جامعه نداشته باشد به طور حتم خانه‌دار شدن این اقشار ممکن نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پایش و نیاز سنجی مناطق مختلف کشور از حیث نیاز به مسکن و سطح‌بندی آن‌ها می‌تواند برنامه‌مداری در بحث مسکن را ممکن کند./