شناسهٔ خبر: 40204 - سرویس استان‌ها

آغاز مرحله دوم طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی روستایی در استان خراسان رضوی/ شرط سکونت در روستا حذف شد

تاکسی روستایی ​فرآیند واگذاری خودروهای طرح توسعه ناوگان عمومی مسافربری حمل‌ونقل روستایی با اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید موضوع تفاهم نامه مشترک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور،شرکت ایران خودرو و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشوراعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوي؛ ‌ابراهيم نصري با اعلام این خبر گفت: اين طرح با هدف ارتقاء سطح خدمات حمل ونقل جاده ای مسافر كليد خورد.

وي در ادامه گفت: نوسازي و  توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي علاوه بر اثرات مثبت زيست محيطي، نقش موثري در ايمني ترافيك جاده اي و ارتقاء كيفيت خدمات دارد.

نصري افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با صندوق کارآفرینی امید و دو شرکت خودروساز، به منظور توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل روستایی طرح واگذاری خودروهای سمند و وانت دوكابين وينگل با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان واجد شرایط در حال اجراست. در این طرح معادل ۸۰درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با کارمزد ۴% و دوره‌ي بازپرداخت ۶۰ ماهه می باشد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوي یاد آور شد: با ابلاغ بخشنامه طرح توسعه ناوگان سمند EF۷ عمومی حمل‌ونقل روستایی و فرایند اجرایی تفاهم‌نامه‌های مذکور به این اداره کل، رانندگان متقاضی می‌توانند برای بهره‌گیری از این تسهیلات به ادارات راهداري وحمل ونقل جاده اي شهرستان ها، مراجعه و در صورت واجد شرایط بودن، ثبت‌نام کرده تا پس از طی روال اجرایی و تخصیص تسهیلات، خودروی مورد نظر برای فعالیت در مسیرهای حمل‌ونقل عمومي به آنها واگذار شود.مدير كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي خراسان رضوي همچنین درباره شرایط متقاضیان برای دریافت این خودروها ادامه داد: دارا بودن کارت هوشمند راننده یا همان برگ فعالیت روستایی یا مسافري بین شهری و ارائه تعهد برای فعالیت در مسیرهای حمل‌و‌نقل روستایی مورد تائید از جمله شرایط متقاضیان برای دریافت این خودروهاست، مضاف بر اینکه در بخشنامه اولیه فرد متقاضی باید ساکن روستا باشد که طی بخشنامه جدید شرط سکونت در روستا از شروط فوق الذکر برای متقاضیان حذف گردیده است.

     اين مقام مسوول در پايان از متقاضیان خواست برای تشکیل پرونده باید به ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان ها مراجعه نمایند. ‌