شناسهٔ خبر: 40277 - سرویس استان‌ها

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب طرح تفصیلی شهر مشعل‌دار در کمیسیون ماده ۵ استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی شهر مشعل‌دار در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: مطابق با مفاد مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر قزوین، شهر مشعل‌دار به‌عنوان یکی از نواحی منفصل شهری قزوین تصویب شد.

اسماعیلی عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر مشعل‌دار بر اساس اهداف و برنامه‌های طرح جامع توسط مهندسین مشاور تهیه و در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین با افق ۱۴۰۵ به تصویب رسید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: در طرح تفصیلی مصوب ضمن توجه به استاندارد سرانه‌های خدماتی، در راستای رعایت ضوابط و مقررات حریم راه و حفظ اراضی زراعی و کشاورزی مرغوب همجوار محدوده طرح به‌صورت انقباضی و با حداقل توسعه در جنوب و غرب به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسید.

اسماعیلی در مورد شهر مشعل‌دار بیان کرد: ناحیه مشعل‌دار در فاصله ۵/۶ کیلومتری ضلع جنوب شهر قزوین، واقع در کناره غربی محور قزوین بوئین‌زهرا در محدوده‌ای با وسعت ۳۸۸۷۰۵ مترمربع و با جمعیتی بالغ بر ۴۱۴۲ نفر در سال ۱۳۹۴ و با اراضی نسبتاً هموار و دارای دو بافت ارگانیک در میانه و جنوب محدوده و بافتی شطرنجی در ضلع شمال است.