شناسهٔ خبر: 40303 - سرویس هوایی

فردا انجام می‌شود:

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از شرکت فرودگاه‌های کشور

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای بررسی و ارزیابی سیستم ناوبری و راهبری هوایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به دستور کار کمیسیون عمران مجلس در هفته جاری، گفت: یک شنبه(۱۱ تیرماه) این کمیسیون بازدیدی از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بررسی سیستم ناوبری و راهبری هوایی، ارزیابی وضع موجود راهها و مناطق پروازی، موقعیت دستگاه‌های ناوبری و همچنین کاهش نقاط ممنوعه در پروازها از موضوعاتی است که با حضور مسئولان در این بازدید مورد بررسی واقع می‌شود.

رضایی کوچی با اشاره به بحث از سرگیری پروازهای قطری از آسمان ایران، تصریح کرد: در ضمن بازدید از شرکت فرودگاه‌ها مسیرهای عبوری ایرلاین‌های قطری و خطوط جدیدی که برای این مهم ایجاد شده است نیز بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه از موضوعات دیگر مورد بررسی در خلال بازدید از شرکت فرودگاه‌ها بحث خرید هواپیما از طریق ایرلاین‌های خصوصی و دولتی است، افزود: با توجه به اینکه با خرید هواپیما خروج ارز از کشور رخ می‌دهد باید دید قراردادهای منعقده به بحث تعهدات کشورهای غربی و همچنین خدمات پس از فروش چگونه پرداخته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازدید از شرکت فرودگاه‌های کشور در راستای وظیفه نظارتی کمیسیون عمران مجلس انجام شده و به طور حتم گزارش آن در صورت لزوم در صحن بررسی خواهد شد.