شناسهٔ خبر: 40337 - سرویس استان‌ها

در استان قزوین صورت گرفت:

تصویب طرح تفصیلی شهر خیرآباد در کمیسیون ماده ۵ استان قزوین

نقشه سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح تفصیلی شهر خیرآباد در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، لیدا معروفی با اعلام این خبر گفت: طرح تفصیلی شهر خیرآباد بعد از پیوستن به ناحیه منفصل شهری شهر قزوین و تصویب آن در شورایعالی شهرسازی و معماری جهت تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان مورد بررسی قرار گرفت.

معروفی بیان کرد: طرح تفصیلی محدوده شهر خیرآباد بر اساس اهداف و برنامه‌ها و چشم‌انداز مصوب طرح جامع تهیه و در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و طرح فوق با افق ۱۴۰۵ به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: در طرح تفصیلی مصوب به دلیل همجواری ناحیه مذکور با محدوده چوبیندر و اراضی مرغوب در ضلع شرق، محدوده طرح به‌صورت انقباضی و با حداقل توسعه تهیه شد.

وی افزود: در راستای رعایت استاندارد سرانه کاربری‌های خدماتی، کاربری‌های بزرگ مقیاس از جمله فضای سبز، ورزشی، درمانی، اداری و آموزشی در قسمت غرب محدوده پیش‌بینی شده است.

معروفی در توضیح شهر خیرآباد گفت: خیرآباد در فاصله ۲/۵ کیلومتری ضلع جنوب غرب شهر قزوین، در ضلع شمال شرق محدوده چوبیندر در محدوده‌ای با وسعت ۱۵۸۲۸۷ مترمربع با جمعیتی بالغ بر ۱۵۶۶ نفر سال ۱۳۹۴ و با بافت ارگانیک واقع شده است.