شناسهٔ خبر: 40400 - سرویس مسکن و شهرسازی

تابش در جمع خبرنگاران:

آغاز اجرای مسکن اجتماعی با تامین منابع مالی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای تامین منابع/ اولویت با خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است

درجمع رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای تامین منابع مالی اجرای طرح مسکن اجتماعی، گفت: در اجرای مسکن اجتماعی، اولویت با خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری آن بنیاد با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص آخرین وضعیت مسکن‌اجتماعی و حمایتی به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: بعد از اینکه مصوبه اجرای مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد باید منابع آن تامین می‌شدکه در حال حاضر در حال پیگیری تامین منابع آن هستیم.

تابش ادامه داد: منابع مسکن اجتماعی، ۲هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات، ۱۶۰ میلیاردتومان بلاعوض و حدود ۳۰۰ میلیاردتومان نیز مابه التفاوت سود سال اول این تسهیلات است که این موارد را در سازمان برنامه و بودجه طی جلسات متعدد مطرح کرده و با آن سازمان، در مورد منابع به نتیجه رسیده‌ایم و آن را نهایی کردیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مکاتباتی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در این راستا انجام  شده تا منابع اجرای مسکن اجتماعی توسط دولت تامین شود، گفت: در جلساتی که با دکتر نوبخت و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه داشتیم قول‌های مساعدی برای تامین منابع داده شده است که بر اساس آن قول‌ها، منابع در نیمه نخست سال جاری تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه به تعهد خود برای تامین منابع برای اجرای مسکن‌اجتماعی پای‌بند است و ان شاء الله این مهم در نیمه اول سال جاری محقق خواهد شد.

تابش همچنین از تشکیل جلسه ای درباره مسکن اجتماعی با سیف رئیس بانک مرکزی خبر داد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی، دستورات لازم را به بانک مسکن داده‌اند و مصوبه اجرای مسکن اجتماعی نیز به بانک‌مسکن ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در هفته آتی جلسه‌ای با بانک مسکن در رابطه با مسکن‌اجتماعی برگزار خواهد کرد، افزود: بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی به جد دنبال اجرای این برنامه است و شروع این برنامه نیز طبق مصوبه هیات دولت سال جاری است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مراحل اجرایی شدن مسکن‌اجتماعی نیز بدین شیوه است که ابتدا تامین منابع آن انجام خواهد شد و پس از تامین و واریز منابع، فاز احداث و اجرای مساکن اجتماعی آغاز می‌شود. همچنین، اجرای مسکن اجتماعی در ۷ برنامه تعیین شده که باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در اجرای مسکن اجتماعی، اولویت با خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است که باید با آنها نیز جلسه‌ای بگذاریم و لیست‌ها را دریافت کنیم. /