شناسهٔ خبر: 40479 - سرویس استان‌ها

مشاور پروژه دوخطه کردن راه‌آهن تهران –قزوین– زنجان مطرح کرد:

تمهیدات لازم برای حفظ باغستان ستنی قزوین در پروژه دوخطه کردن راه‌آهن تهران - قزوین- زنجان/ عبور راه‌آهن از مرکز شهرها، الگوی امروز شهرسازی ریل پایه

نشست مشاور پروژه دوخطه کردن راه‌آهن تهران –قزوین– زنجان در نشست مشترک مدیران کل راه و شهرسازی قزوین و زنجان و مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور گفت: در اجرای این پروژه پیش‌بینی‌های لازم جهت حفظ باغستان سنتی قزوین انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود اصولی با اعلام این موضوع اضافه کرد: خوشبختانه عملیات ۲ خطه شدن خط آهن تهران - قزوین - زنجان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و با تکمیل آن شاهد افزایش سرعت قطارها به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: البته پیشرفت فیزیکی این طرح در استان قزوین با ۱۶.۷ درصد روبرو بوده در حالی که این میزان در استان زنجان با ۴۰ درصد پیشرفت همراه است.

اصولی اضافه کرد: متأسفانه برخی موضوعات در مسیر این پروژه در استان قزوین، سرعت پیشرفت طرح را تحت‌الشعاع قرار داده که امیدواریم با رفع این موارد بتوانیم پروژه را با سرعت قابل‌قبول پیش ببریم.

مشاور پروژه دوخطه کردن راه‌آهن تهران – قزوین – زنجان ادامه داد: با توجه به الگوهای روز توسعه در حوزه حمل‌ونقل شاهد این هستیم که خطوط راه‌آهن از مراکز شهرها عبور کرده و تغییرات مثبت بسیاری را در توسعه حمل‌ونقل عمومی ایجاد می‌نمایند.

وی اضافه کرد: باید در سیستم حمل‌ونقل، یکپارچگی بین سیستم‌های درون و برون‌شهری ایجاد شود.

با همدلی و هماهنگی پروژه‌های ریلی را در استان به پیش خواهیم برد

مدیرکل فنی استانداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به سیاست‌های مناسب راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل ریلی و شهرسازی ریل پایه گفت: بدون شک سیاست‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی برای همه دستگاه‌های اجرایی مهم بوده و در صورتی که مسئله‌ای باعث کندی در کار توسعه حمل‌ونقلی صورت گیرد همه ما باید درصدد رفع آن برآییم.

پیمان پیرمرادی یادآور شد: خوشبختانه با وجود همدلی و همفکری در نزد مسئولان استان قزوین این توانایی و ظرفیت وجود دارد تا هر مانع و مشکلی که بر سر راه‌کارهای توسعه‌ای وجود داشته باشد را برطرف سازیم.