شناسهٔ خبر: 40489 - سرویس هوایی

مصطفوی:

برای حفظ جان مردم تاخیر برخی از پروازها اجتناب ناپذیر است

شرکت هواپیمایی آسمان سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به تاخیر پروازهای این شرکت ، گفت: تلاش تمام شرکت های هوایی کاهش تاخیر پروازها است، اما برای حفظ جان مردم و رعایت اصول ایمنی، تاخیر پروازها در مواردی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید امیررضا مصطفوی' افزود: در تاخیر پروازهای هوایی عوامل متعددی دخیل هستند و شرکت های هوایی به تنهایی عامل تاخیرها نیستند.

وی با بیان اینکه برای انجام یک پرواز نهادهای زیادی باید با یکدیگر همکاری کنند، گفت: در صورتی که خللی در این همکاری به وجود آید، پرواز با تاخیر انجام می شود اما مردم همواره شرکت های هوایی را عامل تاخیر می دانند در حالی که ممکن است برخی از سازمان ها و نهادها نیز در تاخیر پروازها تاثیرگذار باشند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان بیان کرد: شرکت های هوایی همیشه به دنبال انجام به موقع پروازهای ایمن و راحت هستند، اما در مواردی از جمله نقص فنی هواپیما تعدادی از پروازهای هوایی شرکت ها با تاخیر انجام می شود.

مصطفوی اظهارداشت: شرکت هواپیمایی آسمان هر هفته بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ پرواز انجام می دهد که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد این پروازها در مسیرهای داخلی و یا منطقه ای با تاخیرانجام می شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان در پایان با اشاره به امضای قرارداد خرید ۳۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس تصریح کرد: با تحویل این هواپیماها شرکت آسمان از این ناوگان هوایی برای انجام پروازهای داخلی و منطقه ای خود استفاده خواهد کرد.

قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت هواپیماسازی بوئینگ روز بیستم خرداد ماه امسال با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علی عابدزاده» رییس سازمان هواپیمایی کشوری در تهران امضا شد.

این قرارداد را 'حسین علایی' مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و 'جیمز لارسن ' نماینده فروش شرکت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه امضا کردند.

این قرارداد پس از امضای تفاهمنامه ای در ۲۸ اسفند ۹۵ بین شرکت هواپیماسازی بوئینگ و شرکت هواپیمایی آسمان به امضا رسید و شرکت هواپیمایی آسمان در مرحله نخست ۳۰ فروند از هواپیماها را تحویل می گیرد و پس از تحویل آنها خرید ۳۰ فروند دیگر در دستور کار قرار می گیرد.

طبق قراردادی بین این دو شرکت به امضا رسیده، قرار است شرکت هواپیمایی آسمان برای خرید ۶۰ فروند هواپیما، مبلغ سه میلیارد دلار به شرکت بوئینگ پرداخت کند که ۵ درصد آن راشرکت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد کرد و ۹۵ درصد دیگر از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد. طبق این قرارداد تحویل نخستین هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس توسط شرکت بوئینگ در سال ۲۰۲۲ آغاز می شود و ظرف ۲ سال بوئینگ باید ۳۰ فروند از این هواپیماها را به شرکت آسمان تحویل دهد