شناسهٔ خبر: 40491 - سرویس استان‌ها

در نشست بررسی پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

مشکلات انشعابات بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در دست احداث یاسوج/ اتمام عملیات تطویل و افزایش طول باند فرودگاه یاسوج قبل از آغاز هفته دولت/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه جاده پاتاوه-دهدشت

جلسه نشست بررسی پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار، مدیران استانی و پیمانکاران با بررسی چهار پروژه فرودگاه یاسوج، جاده پاتاوه-دهدشت، بیمارستان یاسوج و آب‌رسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران و پیمانکاران ۴ پروژه مهم استان بررسی شد.

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: انشعابات برق، گاز و آب مهم‌ترین مشکل در بیمارستان در حال احداث یاسوج است که خواستار رفع این موضوع هستیم.

وی افزود: برای گازرسانی به پروژه بیمارستان یاسوج قرار داد منعقد شده و حق انشعابات پرداخت شده اما کارشناسان برای محل ورودی گاز اختلاف‌نظر دارند که انتظار می‌رود با مساعدت مسئولان استان این موضوع حل‌وفصل شود.

علیمردانی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۲۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: در صورت تأمین این مبلغ بیمارستان یاسوج در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه جاده ارتباطی پاتاوه ـ دهدشت اختصاص داده شد.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه پروژه فرودگاه یاسوج، بیمارستان ۲۷۴ تختخوابی مرکز استان، پروژه پاتاوه ـ دهدشت و عملیات آب‌رسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ از جمله پروژه‌های حیاتی استان است، اظهار کرد: مسئولان استان توجه ویژه‌ای به این پروژه‌ها دارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی فرودگاه یاسوج و سؤالات رسانه‌ها مبنی بر تأثیر تعطیلی این فرودگاه بر توسعه استان عنوان کرد: تعطیلی فرودگاه برای عملیات تطویل باند به استان ضرر نمی‌زند بلکه توسعه استان را به همراه دارد.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای پروژه پاتاوه-دهدشت در نظر گرفته شده که ضمن استفاده از سایر منابع، جذب مبلغ اختصاص یافته اولویت مدیران استانی باشد.

خادمی به تعطیلی فرودگاه یاسوج برای تطویل باند اشاره کرد و گفت: همه تلاش استان این است که باند فرودگاه یاسوج افزایش پیدا کند و به همین دلیل برای به نتیجه رسیدن عملیات عمرانی در فرودگاه یاسوج تا قبل از هفته دولت همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات تطویل و افزایش طول باند فرودگاه یاسوج قبل از آغاز هفته دولت به اتمام برسد که در این هفته شاهد بهره‌برداری رسیدن فرودگاه یاسوج با حضور وزیر راه و شهرسازی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات انشعابات بیمارستان در دست احداث یاسوج افزود: مشکلات گاز، آب و برق این پروژه مهم عمرانی هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌های مربوطه حل‌وفصل شوند و بیمارستان یاسوج هر چه سریع‌تر بهره‌برداری برسد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پروژه پاتاوه-دهدشت و نقش فرا استانی این پروژه در سطح کشور گفت: هیچ پروژه‌ای در کشور عمری به طولانی پروژه پاتاوه-دهدشت ندارد و این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه ملی بیشتر نقش فرا استانی دارد، گفت: عمده استفاده این پروژه ایجاد ارتباط جنوب با مرکز کشور است و به همین دلیل بزرگ‌ترین مبلغی که در جاده‌های کشور اختصاص داشته به این پروژه بوده است.

خادمی تصریح کرد: برای این پروژه ملی مبلغ ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ضمن استفاده از سایر منابع، جذب مبلغ اختصاص یافته اولویت مدیران استانی باشد.