شناسهٔ خبر: 40559 - سرویس استان‌ها

در سفر به استان سیستان و بلوچستان انجام شد؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های بازآفرینی محله شیرآباد زاهدان/ تاکید بر توجه به وضعیت سکونت مردم حاشیه‌نشین زاهدان

بازدید وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به سیستان و بلوچستان از پروژه‌های بازآفرینی محله شیرآباد شهرستان زاهدان بازدید کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهرستان زاهدان در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۵ تیر ماه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان از خانه هدی و مدرسه ابتدایی دخترانه مهرباني پارس به عنوان نمونه‌هايی از پروژه‌های بازآفرینی محله شیرآباد واقع در مناطق حاشیه‌نشین زاهدان بازدید کرد.

آخوندی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران از سکونت حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهرستان زاهدان در مناطق حاشیه‌ای خبر داد و گفت: متاسفانه این مسئله در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور دیده می‌شود که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی  در ادامه ایجاد شبکه و زیرساخت را اولين گام در رویکرد بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی در این دوره اعلام کرد و گفت: ما باید در مرحله اول شبکه مناسبی از معابر را برای ساکنین این مناطق ایجاد کنیم. در گام بعدی با توجه به اینکه شهر یک سازمان اجتماعی محسوب می‌شود باید بتوانیم فضایی اجتماعی برای این مناطق در شهر آماده کنيم تا مردم از این طریق به تدریج وانمود شده و خانه و محل سکونت خود را به کمک تسهیلات بانکی بهسازی کنند.

وی در این باره افزود: درحال حاضر  می‌بینیم که سازمان‌های مردم نهاد در این مناطق فعال شده و خود به دنبال احداث مراکز بهداشتی، آموزشی حرفه‌ورزی و ایجاد درآمدهای جانبی برای خانواده‌‌ها رفته‌اند اقدامی که امروز من در بازدید از محله شیرآباد شاهد آن بودم.

آخوندی اضافه کرد: ساخت مدرسه‌ای برای کودکان بازمانده از تحصیل که سنی بین ۸ تا ۱۴ سال دارند نمونه‌ای از اقدامات این سازمان‌ها به شمار می‌رود که امروز شاهد یکی از آن‌ها در محله شیرآباد زاهدان بودیم.

به گفته این مقام مسئول،اگر حس شهروندی در این محله ایجاد شود مردم به صورت خودجوش به بهبود فضای عمومی و زندگی خود می‌پردازند. در این زمان است که ما در گام بعدی با ارائه تسهیلات بانکی به مردم کمک می‌کنیم تا به ارتقای کیفیت در خانه و محل زندگی خود اقدام کنند و تجربه نشان داده که این سیاست موفقیت آمیز بوده است.