به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای همایش «تبیین نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی» پس از یک روز کارگاه آموزشیبا حضور مسئولین و دست اندرکاران ، مدیران و کارشناسان ، صاحبنظران ، اساتید و دانشجویان در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
دکتر سید کامل تقوینژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این همایش با بیان اینکه با اجرای دقیق و صحیح مالیات در کشور اقتصاد کشور شفاف شده و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مفیدالفایده بوده است، اظهار داشت : باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر درون تبیین نقش روابط عمومیها در تحقق اقتصاد مقاومتی و ادامه جهتگیریهای اقتصاد کشور است که در ابتدا با ابلاغ سیاستهای کلان اقتصادی و همچنین ابلاغ سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته است و باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر درون و هوشمندی ایشان در اعلام و تأکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی قبل از شوک نفتی در دنیا، بسیار قابل تقدیر است، ضمن اینکه ما میتوانیم با اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را در برابر التهابات و چالشها مقاوم کرد و کارکردهای مفیدی را برای کشور بهدست آورد.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با اجرای دقیق و صحیح اقتصاد مقاومتی، مالیات در کشور و اقتصادمان شفاف شده و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مفیدالفایده است، ضمن اینکه میتواند در کاهش فرار مالیاتی و مبارزه مستمر با کالای قاچاق و اصلاح نظام تولید و عرضه به کشور کمک کند.
وي اظهار کرد: اعتماد به جامعه در امور مالیاتی میتواند منجر به رفتارهای صحیح بهویژه در بخش اقتصادی کشور شود که همین اعتمادسازی منجر به اعلام اظهارنامه مالیاتی از سوی یک میلیون و ۷۰۰ هزار شده است.
بر اساس این دکتر علی دارابی معاون پارلمانی صداوسیما نیز در این همایش بابیان اینکه ، اقتصاد مقاومتی بههیچوجه اقتصاد ریاضتی نیست و نباید آن را خیلی پیچیده کرد که در دسترس نباشد ، خاطر نشان کرد : باید تلاش کرد با شغل بیشتر از تولید و کارآفرین حمایتهای بیشتری صورت گیرد و اگر سخن امروز کشور درباره اقتصاد مقاومتی است دلیلش آن است که اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج کشور برای برون رفت از چالش های فعلی است.
وی افزود: روابط عمومی و رسانه همسایه دیوار به دیوارند، اما امروز این همسایه ها با یکدیگر خیلی آشنا نیستند که البته این موضوع به تکثر و تنوع زیاد روابط عمومی و رسانه بازمی گردد، ضمن اینکه دلیل آشفتگی و گسستگی این رابطه هم ظهور شبکه های اجتماعی است.
معاون امور استان ها و پارلمانی سازمان صداوسیما اظهار داشت: روابط عمومی ها می توانند در حوزه فرهنگ سازی ایفای نقش کنند؛ چراکه نقش آموزشی، تعاملی و تصحیح رفتارها و خلقیات جامعه توسط آنها می تواند به خوبی صورت گیرد، ضمن اینکه روابط عمومی می تواند به دلیل مصرف گرایی زیاد ایرانیان در اصلاح الگوی مصرف جامعه، تلاش ویژه ای داشته باشد.
این گزارش می افزاید دکتر هوشمند سفیدی مدیر مسئول موسسه آرمان و سخنگوی خانه روابط عمومی ایران طی سخنانی بر لزوم شکل گیری روابط عمومی در تشکیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید و اظهار کرد: اطلاعرسانی عملکرد اقتصاد مقاومتی به پیروی از سایر عرصهها، ضعیف، ناکافی و بی اثر بوده است و علیرغم عملکرد قابل قبول دولت یازدهم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد تشکیلات، تعیین راهبردها و تعیین عملیات اجرایی که در مجموع یک سری عملیات ارزشمند و بدیع هستند، سیستم ارتباطی و اطلاع رسانی دولت در بیان آن ها کم تلاش بوده و عملکرد به مراتب بیشتر از آنچه که بیان شده، مي باشد.
وي با انتقاد از اینکه هنوز اکثریت مردم، برداشت روشن و مشخصی از مفهوم اقتصاد مقاومتی ندارند، گفت: اگر بتوانیم به زبان مردم، ضرورت، آثار و فواید ایمن سازی و پایدارسازی اقتصاد را برای مردم تبیین کنیم، آنگاه در قالب یک کارزار ارتباطی، میتوانیم اقتصاد مقاومتی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم تا مردم خود به طور فعال در توسعه میزان تاب آوری اقتصاد کشور پیشگام و همکار بوده و مشارکت کنند.
اضافه می نماید در ابتدای این همایش دکتر سید رضا نقیبالسادات دبیر این همایش با اشاره به جایگاه روابط عمومیها به عنوان مهمترین عنصر ایفای نقش در سازمانها و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج کشور است و از سال گذشته و بعد از نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری زمینه اصلی فعالیت تمامی دستگاهها در کشور به حساب میآید.
وی افزود: تدوین نقش روابط عمومیها در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: استفاده از همه ظرفیتهای دولتی و مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی به شرطی صورت میگیرد که روابط عمومیها به دلیل نقش جاذبهبخشی و همچنین آگاهی بخشی به جامعه حضور داشته و تلاش کنند لذا میتوان روابط عمومی را دارای نقش برجستهای در جهت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتي دانست.
گفتنی است در این همایش که با همکاری «مؤسسه پژوهشی توسعه اجتماعی ماندگار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «مؤسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان» و «گروه های ارتباطات، روابط عمومی و روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی» برگزار شد، بر اساس بررسی و داوری صورت گرفته، روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خاطر فعالیت های ارتباطی شایسته در شاخه «نوآوری و خلاقیت ارتباطی« و آگاه سازی هموطنان در سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات و تلفات انسانی – اجتماعی و اقتصادی نشان و لوح سپاس همایش را دریافت کرد .