شناسهٔ خبر: 40609 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

تلاش برای انضباط‌بخشی و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی حمل‌ونقل جاده‌ای در زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان گفت: انظباط‌بخشی به حمل‌ونقل كالا وتوسعه سيستم‌های اطلاعاتی حمل ونقل جاده‌ای ازاولویت برنامه‌های این اداره‌کل برای پیشگیری از قاچاق کالاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان در تبیین نقش پیشگیرانه حمل‌و‌نقل درمقوله جلوگیری ازقاچاق کالا گفت: استان زنجان نقش مهم وموثری در کریدور حمل‌ونقل جاده‌ای شمال غرب کشور دارد واین اداره‌کل به عنوان متولی اصلی بخش حمل‌ونقل برون شهری تمام توان خود را جهت مقابله با قاچاق کالا دراستان به کار گرفته است.

دست‌نشان افزود: دستورالعمل ثبت كد پستی فرستنده وگيرنده كالا به انجمن‌های صنفی و شركت‌های حمل‌ونقل تحت پوشش ازسوی این اداره‌کل ابلاغ شده و بر اساس دستور‌العمل‌ها و قوانین موجود هر محموله‌ای که در جاده تردد می‌کند ملزم به اخذ بارنامه است و متصدی صدور بارنامه بايد نسبت به شناسایی و کنترل محمولات دقت کافی داشته باشد.

وی با اشاره به اقداماتی از قبیل عدم صدور بارنامه به مبادی ومقاصد ثبت نشده در سامانه انبارها جهت پیشگیری ازقاچاق کالا دراستان تصریح کرد: دراین خصوص پس از تكميل كدهای پستی انبارها توسط سازمان صنعت ومعدن بارنامه برخط اجرايی خواهد شد و در صورت عدم درج صحيح كد انبار‌ها دريافت كد رهگيری وصدور بارنامه برخط ميسر نخواهد بود.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: گزارش‌گيری از راهداری ودامپزشكی استان در خصوص وضعيت اجرای طرح اتصال مجوزهای حمل دامپزشكی به سامانه بارنامه برخط و جلوگيری از فرار بارهای دامی و ارسال اكثر بارها همراه با بارنامه ازدیگر اقداماتی است که دردستورکاراین اداره‌کل قراردارد وبراین اساس ارسال تمام محمولات دامی و دامپزشكی بعد از تائيد سلامت از طرف اداره‌كل دامپزشكی و ارسال محمولات در معيت حواله دامپزشكی و بارنامه صورت می‌پذیرد.

دست‌نشان درخصوص مديريت توزيع وتسهيم ونظارت سيستماتيك بر مراكز انبارش وعرضه فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق سوخت نیز پيگيری ونظارت بر اجرای طرح‌های مقابله‌ای نظير پاكسازی مناطق آلوده و برخورد با خودروهای دارای باك اضافه توسط این اداره‌کل انجام می‌شود.