شناسهٔ خبر: 40621 - سرویس مسکن و شهرسازی

رجبی مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور/ حضور آخوندی، مظاهریان و نمایندگان مجلس در اجلاس/ تبادل‌نظر درباره مهمترین مسائل نظامات مهندسی ساختمان کشور

فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور ضمن اعلام برگزاری اجلاس بیستم در ۲۱ و ۲۲ تیرماه در ارومیه از تبادل‌نظر راجع به مهمترین مسائل نظام‌مهندسی کشور در اجلاس فوق خبر داد و حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف جامعه مهندسی کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست رسانه‌ای فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور با اصحاب رسانه با موضوع بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود با حضور برخی اعضای شورای‌مرکزی و اصحاب رسانه در محل سازمان نظام مهندسی کشور برگزار شد.

رجبی در این نشست در مورد جزئیات بیستمین اجلاس، گفت: بر اساس قانون تشکیل سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور، هیات‌مدیره‌های ۳۱ استان کشور هر ساله در تیرماه گرد هم جمع می‌شوند و راجع به مهمترین مسایل نظام مهندسی ساختمان، خط‌مشی‌ها و راهبردها تبادل‌نظر می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: نتایج حاصل از اجلاس های هیات های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز هرساله به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌شود تا در روند برنامه‌ریزی‌های‌آتی بر روی آنها تمرکز لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اجلاس بیستم هیات‌عمومی سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور، اواخر هفته جاری- ۲۱ و ۲۲ تیرماه- در ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد، گفت: در اجلاس بیستم، علاوه بر حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور دارند و مسایل کلان کشور در حوزه مهندسی بررسی می‌شود.

رجبی تصریح کرد: اجلاس بیستم هیات‌عمومی سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور فرصتی است تا مهندسان و همچنین سیاستگذاران، قانونگذاران و بهره‌برداران دور هم جمع شوند و راجع به آینده مهندسی ساختمان کشور تبادل‌نظر کنند که این ویژگی و امکانی است که به موجب قانون برای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور و جامعه مهندسی فراهم شده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان کشور گفت: در اجلاس بیستم به روال اجلاس‌های پیشین، استان‌ها فرصت پیدا می‌کنند تا پیشنهادات و نظرات خود را ارایه دهند و ایجاد این بستر قانونی، فضا را برای همدلی و وحدت رویه و استخراج راهبردهای ملی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، فراهم می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که آثار و دستاوردهای این اجلاس بتواند در حوزه مهندسی ساختمان، تاثیرات فراوانی بگذارد و در نهایت فضایی فراهم کند تا بهره‌برداران نیز حداکثر استفاده را از نتایج حاصل از آن ببرند.

گفتنی است در نشست خبری امروز، علاوه بر فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مشاور و عضو اصلی شورای‌مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، رمضانی دبیر اجرایی اجلاس بیستم، بهادری دبیر اجرایی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، طاهری عضو هیات مدیره سازمان و محمودی هیات اجرایی اجلاس بیستم حضور داشتند.