شناسهٔ خبر: 40626 - سرویس استان‌ها

رحمت‌الله مه‌آبادی مطرح كرد:

تشريح روند توسعه و بهسازی زیرساخت‌های فرسوده فرودگاه شاهرود/ توسعه فرودگاه در کمترین زمان انجام می‌شود

رحمت الله مه‌آبادی رئیس فرودگاه‌های کشور بابیان اینکه توسعه فرودگاه شاهرود در کمترین زمان انجام می‌شود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی در این شهرستان خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه‌آبادی ضمن بیان اینکه فرودگاه شاهرود یکی از معدود فرودگاه‌های کشور است که به‌صورت مردمی پایه‌گذاری شده، بیان کرد: ناوگان هوایی در چارچوب سیاست‌های توسعه‌ای و برقراری عدالت اجتماعی وظیفه دارد که از این حرکت مردمی حمایت کند.

وی افزود: وضعیت فرودگاه در دو بخش قابل‌بحث است نخست توسعه که کمیته مردمی نیز در این بخش اقدامات خوبی را خودجوش انجام می‌دهد و مقوله دیگر بهسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده و فرسوده که این بخش برای پروازها ایجاد اختلال می‌کند و باید آن را رفع کرد و ما موظف هستیم تا در این زمینه ورود پیدا کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌های ایران همچنین گفت: یکی از اهداف سفر امروز ما در شاهرود نیز جمع‌بندی و بازدید از همین دو بخش قابل‌توجه در استان شامل وضعیت فرودگاه و بهسازی زیرساخت‌های قدیمی محسوب می‌شد که با دستاوردهای خوبی همراه بود.

مه آبادی درباره امکان برون‌رفت فرودگاه شاهرود از مشکلات نیز افزود: عزم شرکت فرودگاه‌ها در حمایت از فرودگاه شاهرود جزم است همچنین دولت نیز وعده داده تا بخشی از کار را به دست گیرد و مجموع این عوامل در کنار حمایت‌های مردمی از این فرودگاه باعث می‌شود تا منتظر رخ دادن اتفاقات خوبی در شرق استان سمنان باشیم.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: ۴۸فرودگاه در کشور عملیاتی است اما ۸۰ درصد پروازهای ایران اسلامی در هشت فرودگاه بزرگ صورت می‌گیرد و فرودگاه‌های کوچکی مانند شاهرود که سال‌ها به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار کمبود ناوگان بودند، همچنان با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند که این امر چالش بهره‌وری فرودگاه‌ها نام دارد اما با تلاش‌هایی که وزارت راه و شهرسازی و سازمان هوایی دارند شاهد نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل و توسعه فرودگاه‌ها در راستای پروازی ایمن در ایران اسلامی هستیم.