شناسهٔ خبر: 40637 - سرویس استان‌ها

گزارش سازمان ملی زمین و مسکن درباره عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

سازمان ملی زمین و مسکن چندی قبل سازمان ملی زمین و مسکن در سنجش نتایج ارزیابی عملکرد سال ۹۵، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را شایسته کسب رتبه نخست کشوری دانست. اکنون جزئیات گزارش سازمان ملی زمین و مسکن درباره عملکرد ادارات کل طی سال گذشته منتشر شده است که در این میان به تفکیک موضوعی، عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بیانگر توانمندی قابل‌قبول این اداره کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، در شاخص‌های مورد نظر سازمان ملی زمین و مسکن که خود دارای زیرمجموعه‌های متعدد است آمارها از برتری محسوس اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در سطح کشوری حکایت دارد.

این شاخص‌ها در ۴ قسمت کلی با عناوین ۱- تحصیل و نگهداشت اراضی ۲- ساخت و فرآوری اراضی ۳- واگذاری و ۴- تأمین و تغییر منابع است. هریک از این شاخص‌ها به بخش‌های متعدد تقسیم می‌شود که در هریک از این شاخص‌ها به زیرمجموعه‌ها و بخش‌های متعدد تقسیم می‌گردد.

بر اساس این گزارش کسب رتبه‌های برتر و درصد عملکرد بالا در تمامی شاخص‌ها و زیرمجموعه‌های آن‌ها بیانگر توانمندی‌های راه و شهرسازی استان تهران است. در قسمتی از این گزارش کارنامه تفضیلی اداره کل منتشر شده که در آن کسب رتبه‌های برتر و درصد عملکرد برتر در سطح کشور می‌درخشد. برای مثال در کارنامه تفضیلی درصد تحقق برنامه در بین ۳۴ اداره کل رتبه اول از آن استان تهران است.

در درصد عملکردها در ۴ شاخص تعریف شده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن که خود به چندین بخش تقسیم می‌گردد درصد تحقق برنامه‌ها در استان تهران چشمگیر است.

اخذ اسناد اراضی موات و ملی یکی از زیرمجموعه‌های تحصیل و نگهداشت است که آمارها ۱۰۰ درصد تحقق و بالاترین عملکرد قابل‌قبول در استان تهران در عملکرد اداره کل وجود دارد.

موضوعاتی همچون طرح دعاوی و دفاع از پرونده‌های حقوقی کیفری و اداری در جریان، طرح پرونده برای رفع تصرف اراضی که جزء زیرمجموعه شاخص نگهداشت املاک و اراضی است ۱۰۰ درصد تحقق برنامه در استان مشاهده می‌شود.

در نهایت عملکرد کلی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در ۴ شاخص تعریف شده بنابر درصد و رتبه به این شرح است: در شاخصه اول (تحصیل و نگهداشت زمین) ۸۲/۵ درصد تحقق برنامه‌های مورد نظر صورت گرفته است و رتبه کشوری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نخست است.

در شاخصه دوم (ساخت و فرآوری اراضی) رتبه کشوری این اداره کل با ۴.۶۴ درصد تحقق برنامه سومی است.

در شاخصه سوم (واگذاری) بازهم رتبه اول کشوری از آن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است. درصد تحقق برنامه‌های مورد نظر در این بخش ۹۵ درصد است؛ و در آخر شاخص چهارم (تأمین و تجهیز منابع) ۴۱/۵ درصد برنامه مورد تحقق یافته است.

و در پایان در عملکرد مجموع کلیه برنامه‌ها، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیش از ۷۰ درصد تحقق برنامه رتبه نخست کشور را در سال ۹۵ در بین کلیه ادارات کل راه و شهرسازی به خود اختصاص داد که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن مورد تقدیر واقع شد.