شناسهٔ خبر: 40663 - سرویس استان‌ها

فرصت طلایی برای آذربایجان‌غربی:

میزبانی آذربایجان‌غربی در بیستمین اجلاس هیئت عمومی نظام‌مهندسی ساختمان

ابراهیم مبارک قدم بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان به میزبانی آذربایجان‌غربی در ۲۰ و ۲۱ تیرماه جاری، فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صنعت، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری گفت: اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان به عنوان پارلمان مهندسی برای توسعه کارآفرینی و عمران شهری بسیار اثربخش است.

ابراهیم مبارک قدم با تأکید بر اینکه این اجلاس تابلوی برای نمایش ظرفیت و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های گوناگون است، خواستار همراهی و همیاری اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی و معرفی جلوه‌های مختلف استان شد.

وی، بهره‌گیری از تجربیات استان‌ها در صنعت ساختمان و معرفی توانمندی‌های بومی را از دیگر مزایای این اجلاس معرفی کرد و افزود: برپایی نمایشگاه‌های خاص و بازدیدها با هدف پربار شدن بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی از جمله برنامه‌های جانبی این گردهمایی است.

مبارک قدم با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه این اجلاس کمیته و کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته است، تصریح کرد: اجلاس محلی برای تأیید بودجه و گزارش عملکرد سازمان مهندسی، تبادل برنامه‌ها و بهبود و گسترش فعالیت‌های نظام‌مهندسی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین در این نشست خبری به سؤالات خبرنگاران درباره طرح‌های ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه، آزادراه ارومیه- تبریز و بحث ساخت و سازهای شهری پاسخ گفت.

مبارک قدم بر رعایت انضباط شهری تأکید کرد و افزود: ساماندهی حاشیه شهر و بهبود ساختار سکونتگاه‌های غیررسمی در اولویت برنامه‌های کاری قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سؤال چگونگی رعایت مقررات و قوانین ملی ساختمان در پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: پروانه ساخت از شهرداری و تأییدیه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای مساکن مهر تکمیلی اتخاذ شده است.

این مقام مسئول از آغاز عملیات اجرایی آزادراه ارومیه به تبریز از سمت تبریز خبر داد و گفت: بیش از ۶۵ درصد جاده‌های استان در رده فرعی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب به رده اصلی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص طرح ملی ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه گفت: از ۷۲ کیلومتر مسیر ریلی ارومیه به نقده ۱۰ کیلومتر به‌صورت مکانیزه و ۲۰ کیلومتر دستی در حال انجام است.

مبارک قدم ادامه داد: یک اعتبار ۴۰ میلیاردی برای پروژه احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه مصوب شده است.

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان با هدف تشریح برنامه‌های بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان برگزار شد.